X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Płocka 13: Fogg zostawiał tam 100 piosenek rocznie

Ostatnia aktualizacja: 17.04.2015 19:00
- Tego wymagał kontrakt z Odeonem. Nagrywał zresztą jeszcze więcej - opowiadał Tomasz Lerski, kurator wystawy w Kordegardzie, poświęconej pierwszej polskiej firmie fonograficznej.
Audio
  • Rozmowa z kuratorami wystawy "Płocka 13 - u źródeł polskiej fonografii" (Kwadrans bez muzyki/Dwójka)
His Masters Voice  - słynny obraz z 1899 roku, który stał się znakiem firmowym koncernu EMI. Przed wojną zakłady Odeon stanowiły jego polską filię
His Master's Voice - słynny obraz z 1899 roku, który stał się znakiem firmowym koncernu EMI. Przed wojną zakłady Odeon stanowiły jego polską filięFoto: domena publiczna, wikipedia

Polskie Zakłady Fonograficzne Odeon mieściły się w Warszawie przy ulicy Płockiej 13. Pod tym adresem nagrywali m.in. Bronisław Huberman, Jan Kiepura, Hanka Ordonówna, Eugeniusz Bodo, Tadeusz Olsza czy Mieczysław Fogg. Odeon tłoczył nawet 20 tysięcy płyt na dobę!

Z tych zbiorów przetrwały do dziś skromne 2 tysiące krążków, które obecnie znajdują się w zbiorach Biblioteki Narodowej. Przez przypadek przetrwały one niszczycielskie zapędy hitleryzmu i stalinizmu, by prawie paść ofiarą... FBI.

***

Tytuł audycj: Kwadrans bez muzyki

Przygotowała: Aldona Łaniewska-Wołłk

Goście: Maciej Łukasz Gołębiowski, Tomasz Lerski (kuratorzy "Płocka 13 - u źródeł polskiej fonografii")

Data emisji: 16.04.2015

Godzina emisji: 15.00

mm/mc

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Gry komputerowe nośnikiem polskiej kultury?

Ostatnia aktualizacja: 20.01.2015 10:00
- W Polsce nie ma inwestorów sypiących miliardami na studia komputerowe. Stawiamy zatem na unikalne pomysły - mówił projektant gry "Zaginięcie Ethana Cartera".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Świat czeka szarża polskich filmów?

Ostatnia aktualizacja: 25.02.2015 21:00
- Dla naszego kina nadchodzą dobre lata. Podobne od niedawnej fali filmów rumuńskich czy greckich - stwierdził reżyser Jacek Bławut po sukcesach polskich dokumentów.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Polskie Nagrania ofiarą dzikiej prywatyzacji?

Ostatnia aktualizacja: 09.03.2015 22:00
- Problemy Polskich Nagrań zaczęły się w 1989 roku - podkreślił prezes firmy Warner Music Poland, która za 8,1 mln zł kupiła obejmujący ponad 40 tysięcy utworów katalog Polskich Nagrań.
rozwiń zwiń