X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Sopoccy filharmonicy w Złotej Sali Musikverein

Ostatnia aktualizacja: 21.01.2019 15:55
W audycji odwiedziliśmy mekkę melomanów, miejsce, w którym pisała się historia muzyki, czyli Grosse Saal Musikverein, siedzibę najważniejszej orkiestry austriackiej - Wiener Philharmoniker.
Audio
  • Koncert Polskiej Filharmonii Kameralnej Sopot w Złotej Sali Musikverein w Wiedniu (Dwójka/Kwadrans bez muzyki)
Grosser Saal wiedeńskiego Musikvereinu
Grosser Saal wiedeńskiego MusikvereinuFoto: shutterstock.com

Grosser Saal, zwana też Złotą Salą, główna sala koncertowa wiedeńskiego Musikverien to miejsce, które pamięta historyczne występy wielu artystów, m.in. Antona Brucknera czy Leonarda Bernsteina. To tam 1 stycznia odbywają się słynne koncerty noworoczne. To tam w sobotę 12 stycznia wystąpiła także Polska Filharmonia Kameralna Sopot pod dyrekcją Wojciecha Rajskiego. 

- To był nasz trzeci koncert w tym miejscu, z tym że poprzednie miały miejsce prawie 30 lat temu. Świat wyglądał wtedy inaczej, ja byłem o wiele młodszy i inaczej patrzyłem na muzykę w ogóle - opowiadał po koncercie dyrygent Wojciech Rajski. - Po latach koncert ten zrobił na mnie większe wrażenie, teraz odczułem o wiele wiekszą odpowiedzialność - dodał dyrygent.

Pianista Alexander Krichel z Polską Filharmonią Kameralną Sopot zadebiutował na estradzie Grosse Saal, choć, jak powiedział, z orkiestrą łączy go bardzo dużo. - Grałem z nimi mój pierwszy ważny występ z orkiestrą w życiu, 12 lat temu. Bardzo się cieszę, że teraz, w tych wyjątkowych okolicznościach, mogłem wystąpić z przyjaciółmi, z ludźmi naprawdę bliskimi. 

Dlaczego Beethoven był duchem tego koncertu? Jak polska muzyka brzmiałaby w Złotej Sali? Czy w Musikverein trema dotyka nawet największych artystów? Zapraszamy do odsłuchania relacji z niezwykłego koncertu Polskiej Filharmonii Kameralnej Sopot w Grosse Saal Musikverein. 

***

Tytuł audycji: Kwadrans bez muzyki

Rozmawiał: Grzegorz Dąbrowski

Goście: Wojciech Rajski (dyrygent), Alexander Krichel (pianista), Jolanta Róża Kozłowska (ambasador Polski w Wiedniu), Jacek Karnowski (prezydent Sopotu)

Data emisji: 21.01.2019

Godzina emisji: 15.00

at/pg

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Walc wiedeński. Z karczmy na dwór cesarski

Ostatnia aktualizacja: 02.01.2017 16:00
- Walc po 1815 roku stał się powszechnym tańcem dla szybko bogacącego się mieszczaństwa. Jego popularność rosła do tego stopnia, że stał się on elementem miejskiej fonosfery Wiednia. W każdej knajpie walc był elementem zabawy tanecznej – powiedział Szymon Paczkowski z Instytutu Muzykologii UW.
rozwiń zwiń