X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Kim są "cyfrowi tubylcy muzyki"?

Ostatnia aktualizacja: 12.06.2015 14:02
O pokoleniu muzycznych cyfrowych tubylców, o estetyce jutra i o chińskich podróbkach utworów będziemy rozmawiać z Moniką Pasiecznik.
Jak funkcjonuje muzyka w świecie cyfrowych tubylców?
Jak funkcjonuje muzyka w świecie cyfrowych tubylców?Foto: CC0 Public Domain / FAQ (pixabay)

W 2001 roku ukazał się artykuł amerykańskiego pedagoga Marka Prensky'ego, dotyczący sposobów komunikacji z najmłodszym pokoleniem. Autor zaproponował termin dość powszechnie dziś już używany w teorii kultury: "cyfrowi tubylcy". To ci młodzi ludzie, którzy dorastali w czasach komputerów, internetu i smartfonów; jak pisze Prensky, "przyzwyczajeni do relatywnie szybkiego otrzymywania informacji", preferujący procesy równoległe i jednoczesne wykonywanie wielu zadań; przez starszych, "cyfrowych imigrantów", uważani za rozkojarzonych i cierpiących na ADHD.

Tymczasem, zauważa Marc Prensky, "pokolenia wyrastające wśród nowych technologii myślą i przetwarzają informacje w fundamentalnie odmienny sposób". Wpływa to na postrzeganie świata, drogi przyswajania informacji - ale także na odbiór sztuki.

Jak to społeczne zjawisko wpływa na nową muzykę? Kim są "cyfrowi tubylcy muzyki"?

***

Na ostatnią w tym sezonie audycję z cyklu "Bariera dźwięku" - w piątek (12.06) w godz. 22.30-23.30 - zaprasza Adam Suprynowicz.

mm/mc

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Czy jest dziś coś, czego nie można skomponować?

Ostatnia aktualizacja: 06.06.2015 12:00
Komponowanie struktur - nie tylko dźwięków, ale także przestrzeni, gestów, zapachów, kolorów. O tym rozmawialiśmy z Wojciechem Blecharzem
rozwiń zwiń

Czytaj także

Samotność w operze XXI w. Finał Projektu "P"

Ostatnia aktualizacja: 25.05.2015 18:00
- "Requiem dla ikony" w poruszający sposób pokazuje samotność Jacqueline Kennedy. Wbrew pozorom nie jest to łatwe zadanie - recenzowała Ewa Szczecińska operę Katarzyny Głowickiej.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Fonograficzna legenda muzyki eksperymentalnej

Ostatnia aktualizacja: 30.05.2015 13:00
Rozmowa z Peterem Rehbergiem, szefem Editions Mego, wiedeńskiej oficyny, która właśnie obchodzi swoje 20-lecie.
rozwiń zwiń