X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

"Naznaczeni". Przemoc i pożądanie na wyspie Elizjum

Ostatnia aktualizacja: 07.06.2018 15:20
W "Wieczorze operowym" zapraszamy na spektakl wyreżyserowany przez Krzysztofa Warlikowskiego dla Opery Bawarskiej. W jednej z głównych ról polski śpiewak Tomasz Konieczny.
John Daszak jako Alviano Salvago, Alastair Miles jako Lodovico Nardi, Chór Opery Bawarskiej
John Daszak jako Alviano Salvago, Alastair Miles jako Lodovico Nardi, Chór Opery BawarskiejFoto: Wilfried Hösl/Bayerische Staatsoper

tomasz konieczny fot kusinski 1200.jpg
Tomasz Konieczny. Z młodzieżą po "Złoto Renu"

Die Gezeichneten (polski tytuł "Naznaczeni") to mało znana opera austriackiego kompozytora Franza Schrekera, która miała swoją premierę w roku 1918. Opowiada historię Alviano Salvago, bogacza, o zdeformowanej twarzy. Swoją brzydotę postanawia zrekompensować poprzez podarowanie mieszkańcom Genui pięnej wyspy Elizjum, pełnej dzieł sztuki, przesyconej erotyzmem. Ten utopijny pomysł ma jednak swą ciemną stronę. Zainspirowani maksymą Alviano, "Niech piękno będzie nagrodą dla silnych", przedstawiciele genueńskiej elity regularnie porywają młode kobiety, zabierają je na wyspę i urządzają z nimi orgie w tajnej grocie.

Program:

Die Gezeichneten – opera w 3 aktach do libretta kompozytora według sztuki Hidalla oder Sein und Haben Franka Wedekinda

Wyk. Orkiestra i Chór Opery Bawarskiej, Chór dziecięcy Orkiestry Bawarskiej, dyr. Ingo Metzmacher, przygotowanie chóru Sören Eckhoff, Tomasz Konieczny - bas (Duke Adorno), Christopher Maltman - baryton (Count Tamare), Alastair Miles - bas-baryton (Lodovico Nardi), Catherine Naglestad – sopran (Carlotta Nardi), John Daszak - tenor (Alviano Salvago) – główne role solowe (Monachium, Opera, 1.07.2017)

*** 

Na "Wieczór operowy" w sobotę (9.06) w godz. 20.00-23.15 zaprasza Marek Zwyrzykowski.

bch

Zobacz więcej na temat: opera Monachium
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Piotr Kamiński: przygoda z radiem zaczęła się od francuskiej płyty

Ostatnia aktualizacja: 25.05.2018 13:30
- W lecie 1967 byłem we Francji, znajomi mnie obwozili. Dostałem w prezencie płytę od młodego piosenkarza, w którym widziano następcę Jacques’a Brela - wspominał Piotr Kamiński wydarzenie, które zapoczątkowały jego współpracę z Polskim Radiem. 
rozwiń zwiń

Czytaj także

Andrzej Chyra: trudno jest ujarzmić "Carmen"

Ostatnia aktualizacja: 06.06.2018 13:00
- Ciężko jest się zbliżyć do Carmen z gołymi rękami, bo to postać opancerzona przez swoją mityczność. Jest zakodowana w rzeczywistości od koloru spódnicy, włosów, przez zakłady fryzjerskie i batoniki jej imienia - o swojej inscenizacji opery Bizeta opowiadał w Dwójce reżyser Andrzej Chyra.
rozwiń zwiń