X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Wszystkie przebrania hrabiego Ory

Ostatnia aktualizacja: 20.04.2012 23:30
Dwuaktowa opera Gioacchino Rossiniego wykorzystuje ulubiony motyw komiczny – przebrania, komedii pomyłek i rozpoznania dokonanego w najmniej odpowiednim momencie.
Scena z genewskiego przedstawienia Hrabiego Ory
Scena z genewskiego przedstawienia "Hrabiego Ory"Foto: GTG/Vincent Lepresle

Przebierać się lubiły postacie Szekspira, Goldoniego i da Pontego. Rossini w "Cyruliku sewilskim" także stworzył pyszną scenę, gdy hrabia Almaviva w przebraniu nauczyciela muzyki stara się dostać do domu Rozyny.

"Hrabia Ory" opiera się na podobnym pomyśle, ale powielonym. Tytułowy hrabia chce rozkochać w sobie księżną Adelę – aby dostać się do jej zamku przebiera się za pustelnika (rzecz się dzieje na początku XIII stulecia). Sługa hrabiego w tym samym celu przebiera się za dziewczynę. Rozpoznany hrabia w drugim akcie także używa kobiecego przebrania…

Zaprasza Aleksander Laskowski    

Program

Gioacchino Rossini Hrabia Ory

Wyk. Bénédicte Tauran – sopran, Monica Bacelli – mezzosopran, Isabelle Henriquez – mezzosopran, Bogdan Mihai – tenor, Jean-François Lapointe – baryton, Chór Grand Théâtre w Genewie, Orchestre de la Suisse Romande, Paolo Arrivabeni - dyrygent

(Genewa, 22.12.2011)

21 kwietnia (sobota), godz. 20:00

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Wieczór operowy Dwójki: Gioacchino Rossini "Matilde di Shabran"

Ostatnia aktualizacja: 28.03.2009 12:44
28 marca 2009, godz. 18:45
rozwiń zwiń

Czytaj także

Zapomniana opera Rossiniego

Ostatnia aktualizacja: 16.09.2011 19:20
Pisana w pośpiechu opera uchodziła za najgorsze dzieło Łabędzia z Pesaro. Dopiero niedawno zaczęto odkrywać "Adelaidę z Burgundii" na nowo.
rozwiń zwiń