X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Korczakowska: u Witkacego poprzez naturę zbliżamy się do metafizyki

Ostatnia aktualizacja: 12.02.2019 12:09
- Skupiłam się na pustyni jako krajobrazie, który sprzyja uczuciom metafizycznym - mówiła w "Poranku Dwójki" Natalia Korczakowska, reżyserka spektaklu "Metafizyka dwugłowego cielęcia" Witkacego. 
Audio
  • Rozmowa z Natalią Korczakowską o spektaklu "Metafizyka dwugłowego cielęcia" (Poranek Dwójki)

Dramat Witkacego z 1921 roku w reżyserii Natalii Korczakowskiej wystawiono 29 listopada 2018 w Los Angeles, 13 grudnia można go było zobaczyć podczas 11. Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Boska Komedia w Krakowie, teraz zaś pojawia sie w Warszawie. 

- Dzieło powstało na podstawie tropikalnej podróży, którą Witkacy odbył z Bronisławem Malinowskim po samobójstwie swojej narzeczonej Jadwigi Janczewskiej. Borykał się wtedy z głęboką depresją, a podróż miała odwrócić jego uwagę od tej tragedii. Doświadczenie pustyni kalifornijskiej stało się wyprawą dwuwymiarową: geograficzną, ale i wewnętrzną - opowiadała reżyserka. 

Korczakowska tłumaczyła także, że w tym dziele widać doskonale, jak Witkacy próbuje wypełnić lukę w zachodniej cywilzacji: - Chce dać człowiekowi możliwość dostępu do "poczucia dziwności istnienia", chroniącego od całkowitej automatyzacji, grożącej ludzkości w obliczu presjii polityczno-społecznych. 

Sztuka w reżyserii artystki światową prapremierę miała w USA, w audycji rozmawialiśmy więc także o tym, jak wizje polskiego mistrza awangardy przyjmują się w innych państwach i kręgach kulturowych. 

- W Kaliforni tradycje czytania Witkacego są bardzo silne. Do ich kultywowania przyczyniła się na pewno działalność krytyka i teoretyka teatru Jana Kotta, a także Daniela Geroulda - tłumacza i znawcy Witkacego. Za pomocą świetnych przekładów Gerould uwspółcześnił wizje pisarza, czyniąc z niego interesujące połączenie w stylu Tarantina z wycieczkami filozoficznymi - dodała Natalia Korczakowska.

***

Tytuł audycji: Poranek Dwójki 

Prowadzi: Paweł Siwek

Gość: Natalia Korczakowska (reżyserka teatralna)

Data emisji: 12.02.2019

Godzina emisji: 9.30

at/bch

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Dzieło Ingmara Bergmana na deskach Teatru WARSawy

Ostatnia aktualizacja: 08.02.2019 15:26
W "Poranku Dwójki" rozmawialiśmy o "Sonacie Jesiennej". Po dzieło jednego z największych reżyserów, w 100 rocznicę jego urodzin, sięgnął Kuba Kowalski.
rozwiń zwiń