X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Sposoby na reklamowy chaos

Ostatnia aktualizacja: 01.12.2016 18:00
- Nie możemy stworzyć prawa, które wprowadzimy na siłę. Trzeba ludzi przekonać, że estetyka jest ważny elementem, który wpływa na turystykę - mówiła w Dwójce Magdalena Gawin, Generalna Konserwator Zabytków i wiceminister kultury.
Audio
  • Jak walczyć z reklamowym chaosem? Wokół filmu "Krajobraz mojego miasta" (Wybieram Dwójkę)
fragment plakatu do filmu Krajobraz mojego miasta
fragment plakatu do filmu "Krajobraz mojego miasta"Foto: materiały prasowe

O problemie wszechobecnych reklam szpecących polski krajobraz rozmawialiśmy w związku z premierą filmu "Krajobraz mojego miasta". Obraz ten jest skierowany do władz samorządowych i ma uczulić samorządowców na znaczenie ładu przestrzennego.

Wojewoda mazowiecki Zdzisław Sipiera zwracał w Dwójce uwagę, że choć istnieją narzędzia prawne do walki z reklamowym zalewem, to samorządy spychają ten temat na dalszy plan, jako mniej znaczący, albo kierują się przede wszystkim chęcią zysku. - To ślepa droga - podkreślał wojewoda.

Estetyczny krajobraz nie tylko pozytywnie wpływa na psychikę mieszkańców, ale może przełożyć się na realne zyski. - Musimy przekonać ludzi, że jeśli mamy wyjątkową chatę, to ktoś do niej przyjedzie i da się na tym zarobić - zauważała Małgorzata Rozbicka, dyrektor Narodowego Instytutu Dziedzictwa. - Żyjemy w coraz bardziej zunifikowanym świecie, w którym elementy z przeszłości stają się wyjątkowe i trzeba o nie dbać.

Z kolei Magdalena Gawin dodawała, że najważniejszą metodą walki z reklamami wielkoformatowymi jest edukacja. - Uważam, że ludzie bardzo lubią piękno, tylko nie zawsze potrafią je wokół siebie stworzyć.

***

Rozmawiał: Kamil Radomski

Goście: Magdalena Gawin (Generalna Konserwator Zabytków i wiceminister kultury), Zdzisław Sipiera (wojewoda mazowiecki), Małgorzata Rozbicka (dyrektor Narodowego Instytutu Dziedzictwa)

Data emisji: 1.12.2016

Godzina emisji: 16.00

Materiał został wyemitowany w audycji "Wybieram Dwójkę".

bch/jp


Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Jak mieszkać dobrze, bez kredytów i bez płotów

Ostatnia aktualizacja: 12.07.2016 10:00
- Są inne drogi niż budowanie domu pod miastem lub kupowanie mieszkania od dewelopera - mówiła w Dwójce architekt i urbanistka Agata Twardoch.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Filip Springer bada nocne życie Sieradza

Ostatnia aktualizacja: 13.09.2016 10:00
- Chciałem sprawdzić, co się dzieje w byłych miastach wojewódzkich. Co to znaczy, że coś jest tanie w Suwałkach albo jaka pensja uznawana jest za wysoką w Przemyślu - opowiadał o swojej nowej książce "Miasto Archipelag" reportażysta i fotograf.
rozwiń zwiń