X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

"Opera Weinberga wystawiona w Moskwie to spektakl o pamięci"

Ostatnia aktualizacja: 21.03.2018 17:48
- Teatr Bolszoj pokazał spektakl bardzo kameralny, skupiony na postaciach Pasażerki, w którym przenikają się dwa światy. Współczesny, czyli statek, na którym była esesmanka spotyka byłą więźniarkę, i świat Auschwitz – mówił w Dwójce Jacek Hawryluk.
Audio
  • O "Pasażerce" Mieczysława Weinberga wystawionej w Teatrze Bolszoj (Wybieram Dwójkę)
Pasażerka Mieczysława Weinberga. Spektakl Teatru Bolszoj w Moskwie
"Pasażerka" Mieczysława Weinberga. Spektakl Teatru Bolszoj w MoskwieFoto: Wojciech Grzędziński

Zofia Posmysz1200.JPG
Zofia Posmysz w prozie i wywiadzie

Przygotowana we współpracy z Instytutem Adama Mickiewicza "Pasażerka" Mieczysława Weinberga została nominowana do najważniejszej rosyjskiej nagrody teatralnej – Złotej Maski -  w czterech kategoriach: "najlepsza produkcja operowa", "najlepszy dyrygent", "najlepszy reżyser" i "najlepsza rola żeńska".

Spektakl zaprezentowano 18 marca 2018 roku na nowej scenie Teatru Bolszoj w Moskwie, zaś ogłoszenie laureatów i wręczenie nagród odbędzie się 15 kwietnia 2018 roku.


"Pasażerka" Mieczysława Weinberga "Pasażerka" Mieczysława Weinberga

- Opera jest dziełem opartym na powieści byłej więźniarki obozu koncentracyjnego Auschwitz Zofii Posmysz. Jej pierwszą inscenizację w Rosji przygotował Teatr Opery i Baletu w Jekaterynburgu. Spektakl Teatru Bolszoj jest także przedstawieniem bardzo kameralnym, operą o pamięci, o tym, co musi pozostać, czego nikt z bohaterów Pasażerki nie wymaże, bo nie ucieknie od przeszłości – mówił gość audycji.

Jak twórcy spektaklu poradzili sobie z problemem pokazania świata Zagłady na operowej scenie? Jakimi środkami tego dokonali? Co szczególnego w muzyce Mieczysława Weinberga znajduje słowacki dyrygent opery? O tym w nagraniu audycji.

 ***

Rozmawiał: Bartosz Panek

Gość: Jacek Hawryluk

Data emisji: 21.03.2018

Godzina emisji: 16.15

Rozmowa została wyemitowana w audycji Wybieram Dwójkę.

mko/jp


"Pasażerka" Mieczysława Weinberga. Spektakl Teatru Bolszoj w Moskwie "Pasażerka" Mieczysława Weinberga. Spektakl Teatru Bolszoj w Moskwie
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Rewolucja czy ewolucja? Zmiany w polskiej operze

Ostatnia aktualizacja: 24.06.2016 20:40
- Te trzy opery są różne i jednocześnie podobne. Zmiana następuje w momencie ustabilizowanego, wysokiego poziomu, co nie oznacza, że nie można by czegoś zrobić inaczej. Myślę, że każda z tych oper stoi teraz przed taką koniecznością - mówił Jacek Marczyński w audycji poświęconej Operze Wrocławskiej, Bałtyckiej i Śląskiej.
rozwiń zwiń