Vivaldi według Philippe’a Jaroussky’ego

Ostatnia aktualizacja: 02.08.2015 09:55
Zapraszamy na koncert, w którym znakomity kontratenor wykona, z towarzyszeniem Ensemble Artaserse, wybrane utwory barokowego mistrza.
Philippe Jaroussky (na zdj.) należy do najwybitniejszych śpiewaków naszych czasów.
Philippe Jaroussky (na zdj.) należy do najwybitniejszych śpiewaków naszych czasów. Foto: PAP/EPA/ JAVIER DEL REAL

Błyskotliwą karierę Philippe’a Jaroussky’ego przyrównać można tylko do popkulturowego snu. Mniej więcej przed dekadą francuski kontratenor awansował w zaskakującym tempie z obiecującego studenta Konserwatorium Paryskiego (w klasie skrzypiec!) na pozycję jednego z najwybitniejszych i najpopularniejszych śpiewaków operowych, sprzedającego pięciocyfrowe nakłady autorskich albumów.

Swój sukces zawdzięcza artysta przede wszystkim unikalnemu i fenomenalnie rozwiniętemu talentowi wokalnemu. Ale chłopięca barwa i skala oraz perfekcyjna technika koloraturowa to nie wszystko. Jaroussky jest ukochanym dzieckiem i żywym symbolem drugiej fali "barokowego przewrotu". Opery Monteverdiego, Scarlattiego, Händla oraz Vivaldiego, na których się wychował i wykształcił, stały się dlań pierwszym, ojczystym językiem.

Program:

Antonio Vivaldi Concerto c-moll RV 120, Stabat Mater RV 621, Allegro z Concerto D-dur RV 123, Longe mala, umbrae, terrores RV 629, Sinfonia C-dur RV 116, Se in ogni guardo – aria z opery Orlando finto pazzo RV 727, Vedrò con mio diletto – aria z opery Giustino RV 717, Concerto a-moll RV 522, Mentre dormi, amor fomenti, Gemo in un punto e fremo – arie z opery L’Olimpiade RV 725

wyk. Philippe Jaroussky – kontratenor, Ensemble Artaserse (Barcelona, 26.11.2014)

***
Na "Podróż na jeden koncert" w niedzielę (2.08) w godz. 19.00-22.30 zaprasza Marcin Majchrowski.

jp/mm

Zobacz więcej na temat: Antonio Vivaldi barok MUZYKA
Czytaj także

Jaroussky i "czerwony ksiądz"

Ostatnia aktualizacja: 14.02.2015 14:06
Uwielbiany francuski countertenor Philippe Jaroussky, znakomicie realizuje się w barokowych ariach. Jego interpretacje dzieł Porpory, Purcella, czy J.Ch. Bacha nie znajdują konkurencji.
rozwiń zwiń