Natalia Kozłowska: "Dydona i Eneasz" jest jak mała czarna

Ostatnia aktualizacja: 16.10.2019 17:56
- Tu w ciągu godziny dzieje się nie mniej niż w tych wielkich trzyaktowych, trzygodzinnych operach Haendla czy Vivaldiego. Wszystko jest tu skondensowane, to jest taka esencja - mówiła w Dwójce reżyserka.
Audio
  • Natalia Kozłowska o wyreżyserowanej przez siebie operze "Dydona i Eneasz" w Polskiej Operze Królewskiej (Wybieram Dwójkę)
Natalia Kozłowska
Natalia KozłowskaFoto: Andrzej Rybczyński/PAP

Drach 1auksodron 2 fot Paweł Stelmach (11).jpg
Szczepan Twardoch: przeszedłem przyspieszony kurs pisania librett

Natalia Kozłowska, wraz z zespołem Polskiej Opery Królewskiej, przygotowała inscenizację opery Henry'ego Purcella pt. "Dydona i Eneasz". Premiera 26 października w Teatrze Królewskim w Starej Oranżerii w warszawskich Łazienkach. Dla reżyserki będzie to w pewnym sensie powrót do przeszłości. Blisko 10 lat temu wystawiła ona już to dzieło ze studentami warszawskiej Akademii Teatralnej w Collegium Nobilium.

- Był to wtedy precedens, że jako spektakl dyplomowy zdecydowała się zrobić operę i zaprosić ją w mury szkoły. Właśnie to kameralne dzieło "Dydona i Eneasz" znakomicie się do tego nadawała - wspominała Natalia Kozłowska.

Czy będzie nawiązywała do tamtej inscenizacji? Jaki znany i ceniony śpiewak wtedy debiutował? Z czego wynika siła "Dydony i Eneasza"? O tym w nagraniu audycji.

***

Rozmawiał: Jakub Kukla

Gość: Natalia Kozłowska (reżyserka)

Data emisji: 16.10.2019

Godzina emisji: 16.30

Materiał został wyemitowany w audycji "Wybieram Dwójkę".

pg/mko

Czytaj także

Operalnia, czyli opera online

Ostatnia aktualizacja: 10.10.2019 14:12
Kiedyś pierwszy publiczny teatr operowy mieścił się w warszawskim Ogrodzie Saskim. Dziś znajduje się on w aplikacji! W audycji "Kwadrans bez muzyki" rozmawialiśmy o nowym, wirtualnym wymiarze opery.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Olga Tokarczuk: "Anna Inn" od początku była muzyczna (archiwalny wywiad)

Ostatnia aktualizacja: 10.10.2019 14:12
Pisarka Olga Tokarczuk otrzymała Nagrodę Nobla za rok 2018. Przypominamy rozmowę z laureatką na temat jej książki "Anna Inn w grobowcach świata" i powstałym na jej podstawie libretcie do opery "Ahat ili - siostra bogów" Aleksandra Nowaka.
rozwiń zwiń