X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Meksyk - mekka podróżników i smakoszy

Ostatnia aktualizacja: 07.12.2018 19:00
- Ameryka Łacińska kojarzona jest z niełatwymi tematami: przemocą, biedą, rynkiem narkotykowym. Popularyzowanie turystyki kulinarnej w tamtejszych krajach ma pomóc zmienić wizerunek regionu - mówiła w "Źrodłach" dr Renata Hryciuk, opisując tajniki kuchni meksykańskiej. 
Audio
  • Meksyk jako raj dla turystów kulinarnych. Opowiada dr Renata Hryciuk (Dwójka/Źródła)
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: shutterstock.com/Tono Balaguer

- Z jednej strony kuchnia w dalszym ciągu kojarzy się z tym, co codzienne, kobiece, podrzędne, domowe. Z drugiej coraz większą popularnością cieszy się celebrowanie jedzenia, spożywanie posiłków poza domem, traktowanie ich jako sytuacji towarzysko-poznawczych. To moda związana z pojawieniem się nowych stylów życia klasy średniej. W meksykańskim stanie Wahaka wykorzystuje się to do promowania regionu i budowania tożsamości - tłumaczyła dr Hryciuk z Instytutu Etnologii i Antropologii Kulturowej Uniwersytetu Warszawskiego.

Blogi kulinarne, selfie w restauracjach i nowe spojrzenie na rzeczywistość z perspektywy "foodies" charakterystyczne stały się dla mieszkańców większych miast. Nie wszyscy wiedzą, że nie jest to tylko współczesny trend w mediach, ale efekt długoletnich i szerokich zmian społecznych, gospodarczych, ekonomicznych i historycznych.

- Kuchnia może być elementem tożsamościowym, spajającym społeczność. Dlatego Meksykanie, w trosce o swoją kulturę, w 2010 roku doprowadzili do wpisania kuchni meksykańskiej na listę niematerialnego dziedzictwa ludzkości UNESCO, tworząc jednocześnie nową markę kraju jako bezpiecznego i atrakcyjnego dla turystów - mówiła w audycji dr Renata Hryciuk.

Co jest kulinarnym symbolem Meksyku? Jaka jest geneza popularnych meksykańskich zwyczajów? Dlaczego większość z nich nie jest wbrew pozorom meksykańska? Między innymi o tym posłuchać można w nagraniu audycji.

***

Tytuł audycji: Źródła

Prowadził: Piotr Kędziorek

Gość: dr Renata Hryciuk (antropolog kultury)

Data emisji: 7.12.2018

Godzina emisji: 15.15

at/bch

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak