Gry komputerowe niczym wielka literatura

Ostatnia aktualizacja: 12.02.2016 01:47
- Rodzaj walki, którą teraz toczą twórcy gier, wcześniej przechodzili autorzy komiksów, filmowcy i pisarze z gatunku fantastyki - mówi pisarz Łukasz Orbitowski.
Audio
  • Co łączy gry komputerowe z literaturą? (Inny stan skupienia/ Dwójka)
Literatura i gry komputerowe  te przestrzeni kultury wydają się nie mieć ze sobą wiele wspólnego. Ale czy jest tak rzeczywiście? W końcu najsłynniejsza i uznana na świecie polska gra oparta jest przecież na prozie Andrzeja Sapkowskiego
Literatura i gry komputerowe – te przestrzeni kultury wydają się nie mieć ze sobą wiele wspólnego. Ale czy jest tak rzeczywiście? W końcu najsłynniejsza i uznana na świecie polska gra oparta jest przecież na prozie Andrzeja SapkowskiegoFoto: Pixabay/dantetg

Świat gier komputerowych jest niezwykle rozległy. Nie we wszystkich chodzi o to, by wygrać, zbierać punkty czy odznaki. - Mówienie o grach komputerowych to dziś wielki problem. Jest to tak różnorodna dziedzina, że przypomina to ogólną rozmowę o filmie czy muzyce - mówi dr Paweł Schreiber, krytyk gier komputerowych.

W programie mówiliśmy o tym, czy gry mogą stać się sztuką oraz jaki typ gier rozwinął się najbardziej. W jakim stopniu sukces polskich gier na świecie pomaga w nobilitacji tego gatunku? Zapraszamy do wysłuchania całej rozmowy.

***

Tytuł audycji: Inny stan skupienia

Prowadzi: Piotr Kofta

Goście: Łukasz Orbitowski (pisarz, gracz), dr Paweł Schreiber (krytyk gier komputerowych, anglista), Jakub Szamałek (pisarz, współscenarzysta gry "Wiedźmin 3")

Data emisji: 11.02.2016

Godzina emisji: 21.30

sm/bch

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Dymek i obraz, czyli rozbieranie komiksu

Ostatnia aktualizacja: 17.03.2015 22:00
O tym, czym jest komiks i jak o komiksie mówić, dyskutowaliśmy w Dwójce przy okazji wydanej właśnie po polsku słynnej teoretycznej książki "Zrozumieć komiks" Scotta McClouda.
rozwiń zwiń