Barok po japońsku, czyli Masaaki Suzuki i jego Bach

Ostatnia aktualizacja: 26.12.2018 14:00
Gościem audycji specjalnej był Masaaki Suzuki, założyciele Bach Collegium Japan - najsłynniejszego japońskiego zespołu specjalizującego się w muzyce Jana Sebastiana Bacha.
Audio
  • Barok po japońsku, czyli Masaaki Suzuki i jego Bach (Dwójka)
Masaaki Suzuki
Masaaki Suzuki Foto: PAP/CTK/Katerina Sulova

Na to wyjątkowe spotkanie udaliśmy się do Tokio – jednej z najbarwniejszych i najbardziej zdumiewających metropolii świata. Przemierzyliśmy kolorową Shibuyę oraz rozbrzmiewającą hałasem salonów Pachinko i muzyką z gier video Akihabarę, żeby wreszcie trafić do Tokyo Opera City Concert Hall – nowoczesnej sali koncertowej, w której od lat zespół Bach Collegium Japan prezentuje serię koncertów abonamentowych poświęconych muzyce Jana Sebastiana Bacha. To właśnie tam spotkaliśmy się z Masaakim Suzukim, żeby porozmawiać o blisko 30-letniej historii jego zespołu, muzyce Bacha w Japonii oraz o nagrywanym dla wytwórni BIS w latach 1995-2014 komplecie Kantat niemieckiego kompozytora. Naszej wspólnej podróży do Tokio i rozmowie z Maestro towarzyszyły oczywiście nagrania Bach Collegium Japan – w tym najnowsze, poświęcone muzyce na Boże Narodzenie.

W programie m.in.: Muzyka na Boże Narodzenie z najnowszej płyty Bach Collegium Japan "Verbum Caro Factum Est. A Christmas Greeting"; Jan Sebastian Bach Fragmenty z Kantat "Darzu ist erschienen der Sohn Gottes" BWV 40, "Christen, ätzet diesen Tag" BWV 63, "Christum wir sollen loben schon" BWV 121, wyk. Bach Collegium Japan, dyr. Masaaki Suzuki; Jan Sebastian Bach Oratorium na Boże Narodzenie (fragmenty), wyk. Bach Collegium Japan, dyr. Masaaki Suzuki; Ludwig van Beethoven Missa solemnis op. 123 (fragment), wyk. Bach Collegium Japan, dyr. Masaaki Suzuki; Yuzo Toyama Rapsodia na orkiestrę, wyk. Tokyo Metropolitan Symphony Orchestra, dyr. Ryusuke Numajiri

***

Prowadził: Krzysztof Dziuba

Data emisji: 26.12.2018

Godzina emisji: 13.00

mko/jp

Czytaj także

"Bach pisał muzykę z myślą o obsadzie jednogłosowej"

Ostatnia aktualizacja: 29.03.2018 12:29
- Ale na rynku funkcjonuje wiele chórów, a w środowisku nie brakuje mało ambitnych dyrygentów, dla których praca z głosem solo jest zbyt wymagająca - mówił o twórczości lipskiego kantora Paul McCreesh, jeden z najsłynniejszych dyrygentów naszych czasów.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Pieter Wispelwey najlepszy w "Suitach wiolonczelowych" Bacha

Ostatnia aktualizacja: 01.12.2018 14:18
Płytowy Trybunał Dwójki wybrał najlepszą interpretację dzieła Jana Sebastiana Bacha – Suity na wiolonczelę solo BWV 1007-1012.
rozwiń zwiń