X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Sztuka polska w czasach okupacji

Ostatnia aktualizacja: 10.08.2018 13:40
W audycji profesor Maria Poprzęcka opowie, co dla kultury i sztuki oznaczał upadek państwa i wojna.
1 września 1939, Niemcy wkraczają do Polski (propagandowe zdjęcie pozowane)
1 września 1939, Niemcy wkraczają do Polski (propagandowe zdjęcie pozowane)Foto: Hans Sönnke [Public domain], Wikimedia Commons

Czas wojny to dla sztuki, jak mogło by się zdawać, okres martwy. Walka, terror, bieda, likwidacja instytucji kultury, związków twórczych, szkolnictwa artystycznego to wszystko oznaczało koniec zorganizowanego życia artystycznego. Jednak potrzeba dania bezpośredniej relacji, udokumentowania zbrodni czy upamiętnienia ofiar była tak silna, że rysunki i obrazy powstawały nawet w obozach koncentracyjnych.

***

Na Galeri wyobraźni. Opowieści o sztuce polskiej w niedzielę (12.08) w godz. 11.00-11.15 zaprasza prof. Maria Poprzęcka.

bch/mko

Zobacz więcej na temat: II wojna światowa malarstwo
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

"Polska awangarda nigdy nie sięgnęła do skrajności"

Ostatnia aktualizacja: 01.07.2018 12:00
- Polscy artyści w dwudziestoleciu międzywojennym nie odwoływali się do takiego zaprzeczenia sztuki, jakim był sowiecki utylitaryzm, a z drugiej strony dadaistyczna antysztuka - mówiła w Dwójce prof. Maria Poprzęcka w wykładzie poświęconym polskiej sztuce po I wojnie światowej.
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Sztuka dla wszystkich i wszędzie". Od mieszkania po transatlantyk

Ostatnia aktualizacja: 15.07.2018 17:41
Jak podkreślała prof. Maria Poprzęcka, wszystkie niesłuchanie zróżnicowane nurty polskiej sztuki dwudziestolecia międzywojennego łączyła "potrzeba społecznej roli sztuki".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Kobiety w sztuce i sztuka kobiet

Ostatnia aktualizacja: 26.07.2018 16:40
Bohaterkami "Galerii wyobraźni" były Zofia Stryjeńska, Tamara Łempicka, Katarzyna Kobro i wiele innych cenionych polskich artystek dwudziestolecia międzywojennego.
rozwiń zwiń