X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Jak zmienia się ruch miejski

Ostatnia aktualizacja: 09.05.2019 15:41
Gościem audycji był Radosław Bugowski - autor książki "Miasto w ruchu", która ukazała się niedawno w serii Monografie FNP.
Audio
  • Jak zmienia się ruch miejski (Skarbiec nauki polskiej/Dwójka)
Okładka książki
Okładka książkiFoto: materiały prom./4 PM production (Shutterstock)

Kiedy życie miejskie zaczęło tętnić dłużej i głośniej? Kiedy piesi utracili pierwszeństwo w ruchu drogowym, a dorożki konne zostały wyparte przez samochodowe taksówki? Co spowodowało, że na początku XX wieku urzędnik miejski podróżował ponad dwukrotnie szybciej od robotnika?

Wraz z powstaniem i rozwojem silnika spalinowego oraz elektrycznego pojawiła się komunikacja miejska, powozy konne były zastępowane przez samochody, mieszkańcy korzystali z rowerów i motocykli. Zmieniły się warunki podróżowania w przestrzeni miejskiej. Jednak przemiany te nie były dostępne w równym stopniu wszystkim grupom społecznym. Możliwości szybszego i nowoczesnego przemieszczania stały się nowym przejawem rozwarstwienia społeczeństwa.

O tych zagadnieniach pisze Radosław Bugowski - doktor nauk humanistycznych, wykładowca akademicki i specjalista w zakresie finansów przedsiębiorstw, absolwent Wydziału Nauk Historycznych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu w książce "Miasto w ruchu". Ta pozycja została niedawno opublikowana w serii Monografie FNP i prezentuje proces zmian, jakie zaszły w sposobach podróżowania w przestrzeni miejskiej Torunia w latach 1891–1939.

***

Tytuł audycji: Skarbiec nauki polskiej

Prowadzi: Katarzyna Kobylecka

Data emisji: 10.05.2019

Godzina emisji: 14.45

pg/bch

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Najstarszy program stypendialny Fundacji na rzecz Nauki Polskiej

Ostatnia aktualizacja: 25.05.2018 15:09
Gościem audycji była Karolina Finc, stypendystka Fundacji na rzecz Nauki Polskiej.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Badania terenowe w sanatoriach i klubach. Temat: flirt i podryw

Ostatnia aktualizacja: 08.03.2019 15:14
- Miłość to bardzo wdzięczny obszar do badania. Dla mnie jednak był to pretekst do stawiania bardzo poważnych problemów teoretycznych i poszerzenia instrumentarium teoretycznego socjologii jakościowej, z którą jestem związana, o takie narzędzia, które pozwalają badać też fenomeny ucieleśnienia - mówiła w Dwójce dr Katarzyna Kalinowska, autorka książki "Praktyki flirtu i podrywu - studium z mikrosocjologii emocji".
rozwiń zwiń