X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

"Dariusz Przybylski. Percussion Works"

Ostatnia aktualizacja: 29.10.2018 21:09
Wieloletnia przyjaźń dwóch wybitnych muzyków zaowocowała jednym z najciekawszych albumów ostatnich lat. Łączy on w sobie brzmienie klasyczne z sonorystycznym, dzikość i szamanizm z wysmakowanymi nawiązaniami do wielkiej literatury.
Okładka płyty
Okładka płytyFoto: materiały prom.

Krąg tematyczny perkusyjnych dzieł Dariusza Przybylskiego jest bogaty i różnorodny, a szczególne miejsce zajmują w nim: antyczna Grecja oraz mistyka i rytuały starożytnych społeczeństw. Pozwala to traktować jego muzykę jako zbiór głębokich wypowiedzi o charakterze filozoficznym. Przybylski nie boi się stawiać odważnych pytań egzystencjalnych - w swoich rozważaniach metafizycznych operuje klasycznym językiem muzycznym,
zarówno w sferze notacji, jak i brzmieniowości, poszerzonym o zdobycze sonorystyczne. Fakt ten sprawia, iż odbiorcy jego dzieł perkusyjnych mają wrażenie obcowania z niezwykłą siłą sięgającą swymi korzeniami początków ludzkiej świadomości.

Album jest muzyczną syntezą perkusyjnej twórczości Dariusza Przybylskiego. Znalazło się na nim pięć dzieł perkusyjnych, wśród nich utwór solo (σκιαμαχια – Skiamachia), na dwie perkusje (Rituals), z towarzyszeniem elektroniki (Subkontur), duetu fortepianowego (…the rest is silence…) czy czterech perkusji i kwartetu dętego blaszanego (Nekyia) – w wykonaniu wirtuoza multiperkusji Leszka Lorenta oraz znakomitych interpretatorów muzyki nowej (Monika Wolińska, Aleksander Dębicz — Warner Music Artist, Andrzej Karałow, Krzysztof
Niezgoda, Szymon Linette, Michał Niedziałek, Lubomir Jarosz, Henryk Kowalewicz, Jakub
Mastalerz, Zoltan Kiss). Utwory prezentowane na płycie zostały dobrane w taki sposób, by jej
odbiorca mógł doświadczyć możliwie szerokich inspiracji kompozytorskich przyświecających
twórcy podczas kreacji dzieł.


Perkusja stanowi dla mnie nieograniczoną skarbnicę brzmień, barw i sposobów muzycznej ekspresji. Język tego instrumentu, którego podstawą jest rytm, w sposób bezpośredni odwołuje się do zamierzchłych czasów i w sposób naturalny archaizuje dzieło muzyczne – opowiada Dariusz Przybylski. – W 2003 roku, tuż przed egzaminami wstępnymi do warszawskiej Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina, cieszącej się dziś zaszczytnym mianem uniwersytetu, zapukał do mojego pokoju w akademiku nieznajomy. Po wstępnym zapoznaniu powiedział, iż słyszał, że zdaję na perkusję, on zaś na organy i kompozycję i że chętnie
napisze mi jakiś utwór... W ten oto sposób rozpoczęła się moja przyjaźń z jednym z najwybitniejszych kompozytorów urodzonych po roku 1980, Dariuszem Przybylskim – dodaje Leszek Lorent. – Z perspektywy
czasu widzę, jak wielki wpływ znajomość ta wywarła na rozwój współczesnej sztuki perkusyjnej oraz na moje własne artystyczne postrzeganie świata.

Dariusz Przybylski i Leszek Lorent są obecnie wykładowcami Uniwersytetu Muzycznego
Fryderyka Chopina w Warszawie.

Dofinansowano ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

"Dariusz Przybylski. Percussion Works"

1. ...the rest is silence... na dwa fortepiany i dwie perkusje (2005) 10:32
2. σκιαμαχια (Skiamachia) na perkusję solo (2011) 10:28
3. Subkontur na perkusję i dźwięki elektroniczne (2007) 10:52
Rituals na dwie perkusje (2007)
4. I. Ritual of birth 03:29
5. II. Ritual of sea 03:14
6. III. Ritual of hypnosis 03:10
7. IV. Ritual of rain 03:53
8. V. Ritual of spiders 02:33
9. Nekyia na cztery perkusje i kwartet dęty blaszany (2007) 15:03

total time: 63:16

Leszek Lorent — perkusja solo [1-9]
Krzysztof Niezgoda [1, 9], Szymon Linette [9], Michał Niedziałek [9] — perkusja
Aleksander Dębicz (Warner Music Artist), Andrzej Karałow — fortepian
Lubomir Jarosz — trąbka
Henryk Kowalewicz — waltornia
Zoltan Kiss — puzon
Jakub Mastalerz — puzon basowy
Monika Wolińska [9] — dyrygent

***

materiały prom./pg

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak