X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Festiwal Radio Azja. Nadciąga muzyczne tsunami

Ostatnia aktualizacja: 22.11.2019 13:19
Pulsująca elektronika, tajemnicze pieśni Himalajów, szamańskie rytuały, hipnotyzujący minimalizm, a nawet japoński dub, czekają na wszystkich spragnionych muzycznych podróży w nieznane.
Plakat festiwalu Radio Azja 2019.
Plakat festiwalu Radio Azja 2019.Foto: mat. pras.

Mowa o festiwalu Radio Azja, który jest jedyną imprezą w Europie dedykowaną nowej muzyce azjatyckiej. Trzecia już edycja wydarzenia odbędzie się w dniach 4-8 grudnia w dwóch lokalizacjach - Teatrze Rozmaitości i klubie 999.

"Podziwiam artystów - pasjonatów, osoby bezkompromisowo oddane swoim muzycznym ideom, nie oglądające się na współczesne trendy, popularność czy listy przebojów. W muzyce cenię szczery przekaz, prawdziwe emocje i oryginalność. W szczególności interesują mnie nawiązania do lokalności – nie tylko w postaci odmiennych skali, rytmów, języków czy użycia tradycyjnych instrumentów, ale także poprzez unikatową estetykę, ładunek energetyczny i przedłożenie tego, co prawdziwe i zawierające głęboki przekaz, nad to, co po prostu ładne. Na naszej scenie występują nie tylko artyści z Azji, bardzo cenimy europejsko-azjatyckie kolaboracje. W tym roku ponownie odwiedzi nas Jan Jelinek premierowo prezentując projekt z Asuną Arashim" – mówi Anna Mamińska, dyrektorka festiwalu.

Pięć zjawiskowych zespołów z Azji

Jan Jelinek w historii festiwalu weźmie udział już po raz drugi, natomiast po raz pierwszy na scenie festiwalu pojawią się artyści z Nepalu oraz Tajwanu. Zespół Night to niegdyś avant-metalowa, obecnie nawiązująca do muzyki tradycyjnej formacja, która z upodobaniem podróżuje do ustronnych, himalajskich miejscowości, w poszukiwaniu ginących dźwięków i tradycji tworząc współczesne kompozycje z zastosowaniem klasycznych, nepalskich instrumentów.

Z kolei Go Go Machine to młody tajwański kwintet tworzący hipnotyzujące kompozycje na fortepian, marimbę, gitarę, elektronikę i syntezator. Potężne, nieograniczone, czasami majestatyczne brzmienie zespołu w pełni zasługuje na miano orkiestrowego, a repetytywne, masywne partie poszczególnych instrumentów tworzą teksturę przypominającą gigantyczną, rozpędzoną maszynerię.

Jak co roku, festiwal gościć będzie wykonawców z Korei Południowej - tym razem będzie to Unsounded Sound Project, czyli najnowsze przedsięwzięcie czwórki wybitnych koreańskich muzyków i wokalistów. Na scenie pojawi się zarówno gayageum - klasyczna cytra, jak i szamańskie bębny, a autentyczny szamański wokalno-taneczny rytuał stanowić będzie część koncertu.

Nie zabraknie również nocy wypełnionej muzyką taneczną, która upłynie w duchu enka, reggae i electro-popu. Japońscy DJ-e oraz duet WaqWaq Kingdom zaprezentują psychodeliczną mieszankę japońskiej muzyki tradycyjnej z jamajskim dancehallem, dubem, techno i rdzenną polirytmią soundtracków Nintendo. Ich teksty i wizualizacje nawiązują do mitologii shintoistycznej oraz festiwali matsuri, oddających cześć lokalnym bóstwom "Kama-sama".

Nepalskie instrumenty, koreański szamanizm i muzyczne osobliwości z Kraju Kwitnącej Wiśni, czyli Akademia Radia Azja

Całość programu dopełnią wydarzenia specjalne w ramach Akademii Radia Azja, które są nieodłącznym elementem festiwalu, a wśród nich znalazły się warsztaty z zespołami Night i Unsounded Sound Project. Podczas tych pierwszych nie zabraknie prezentacji nepalskich instrumentów i technik gry, a całość dopełni rozmowa o wyprawach do himalajskich wiosek w poszukiwaniu ginących melodii. Nie obędzie się również bez jam session z zespołem. Z kolei artyści z Undsounded Sound Project poprowadzą warsztat wokół koreańskiego szamanizmu – zaczynając od prezentacji szamańskiego stroju i najważniejszych składowych rytuału kut, po naukę rytmów pieśni szamańskich, a nawet okrzyków.

*Na warsztaty obowiązują zapisy pod adresem: info@radioazja.pl. 

Temat intrygującego świata szamanizmu, w ramach Akademii Radia Azja, rozwinie także dr Justyna Najbar-Miller. Podczas wykładu omówi najbardziej popularne bóstwa (na koreański panteon szamanistyczny składają się tysiące bóstw i duchów!), funkcje pełnione przez koreańskich szamanów, a także rodzaje i elementy składowe obrzędów kut. Drugi wykład będzie należał natomiast do Artura Szareckiego i Mariusza Hermy, którzy zadając przekorne pytanie „J-co?” będą rozmawiać nt. muzycznych osobliwości z Kraju Kwitnącej Wiśni - opowiedzą o eksperymentach z wokaloidami, nietypowych zastosowaniach tradycyjnych instrumentów, dekonstrukcjach popkultury, flirtach elektroniki z japońskim folklorem, oraz innych osobliwych zjawiskach, dzięki którym japońska muzyka wciąż nas zaskakuje.

3. Festiwal Radio Azja, 4-8 grudnia 2019 
TR Warszawa / klub 999
Szczegółowy program i bilety: www.radioazja.pl.
Bilety na koncerty: 30-50 zł, karnety: 160 zł do kupienia na stronie.
Udział w wydarzeniach Akademii Radia Azja jest bezpłatny.

mat. pras.

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak