Carillon Electric Orchestra - "Matter of Reverberations”

Ostatnia aktualizacja: 25.11.2021 14:21
Zachłanność tonów wynika z ton, z gęstości, z braku kruchości. Jak złączyć biorytm serca miasta i serca pojedynczej uliczki, domu, łóżka, stołu, krzesła, łyżki?
Grafika albumu Carillon Electric Orchestra - Matter of Reverberations
Grafika albumu Carillon Electric Orchestra - "Matter of Reverberations"Foto: materiały promocyjne

Materia zna przedziwne metody tworzenia pamięci. Materia wywołuje drgania o niezliczonych częstotliwościach wciąż się aktualizujących. Wyobraź sobie materię, która wywołuje w tobie dreszcze. Słyszysz dzwony. Kiedyś te dzwony zostały przetopione. Dzwony i ich mięsiste serca. Te dzwony stanowią carillon, jeden instrument kumulujący w sobie różne czasy trwania. Herce tworzące uniwersum dźwięków to carillon, trąbka, skrzypce, perkusja, Moog.

Zespół powstał z potrzeby tworzenia eksperymentu, z racji muzycznego rozumienia się, z chęci znalezienia i ustanowienia nowych fundamentów. Jest to jedyny taki projekt na świecie. Wywołane zostaje wrażenie liturgii, która powstaje w muzyce zawieszonej wysoko ponad miastem. Carillon, któremu towarzyszą instrumenty dęte i smyczkowe, perkusja, elektronika.

Słuchając tego zestawienia muzycznego, pojawiają się pytania: jak można doznać stałości dźwięku? Stałości powracającego ciężaru? Czym objawia się stabilność serca, i jak ważna jest przy tym stabilizacja wymiany? Kiedy jestem tłem a kiedy zamieniam się w warstwy? Warstwy pamięci chwil podniosłych, chwil istotnych, chwil ważnych, chwil wnikliwie obserwujących wybrukowany chód starego miasta? 

Carillon Electric Orchestra - "Matter of Reverberations”

Wydawnictwo: Alpaka Records

Data premiery: 26.11.2021

 

Monika Kaźmierczak - carillon

Tomasz Chyła - skrzypce

Emil Miszk - trąbka

Mikołaj Basiukiewicz - syntezator analogowy

Sławek Koryzno - perkusja, syntezatory modularne