X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

"Mesjasz" na drugi dzień Świąt

Ostatnia aktualizacja: 11.12.2017 18:11
Oratorium skomponowane przez Händla w 1741 roku jest zarazem jednym z jego najpopularniejszych dzieł i najważniejszych utworów muzyki sakralnej.
(zdjęcie ilustracyjne)
(zdjęcie ilustracyjne)Foto: artphotoclub/shutterstock.com

"Mesjasz" powstał w zaledwie dwa tygodnie, między 29 sierpnia a 14 września 1741 roku. Po raz pierwszy został wystawiony w Dublinie, w Irlandii, do której Haendel udał się po tym, jak zdecydował się na zawsze opuścić Anglię. Dzieło składa się z trzech części, na początku słyszymy zapowiedź przyjścia Mesjasza na świat, następnie jesteśmy świadkami jego życia, śmierci i zmartwychwstania, a ostatnia część utworu mówi o misji zbawienia ludzkości.

Program:

Jerzy Fryderyk Haendel Mesjasz HWV 56 – oratorium (wersja 1754)

Wyk. Sandrine Piau – sopran, Katherine Watson – sopran, Anthea Pichanick – kontralt, Rupert Charlesworth – tenor, Andreas Wolf – bas-baryton, Chór i Orkiestra Le Concert Spirituel, dyr. Hervė Niquet

***

Na "Filharmonię Dwójki" we wtorek (26.12) w godz. 18.00-21.00 zaprasza Róża Światczyńska.

bch/mc

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Fajerwerki Haendla najlepsze pod batutą Jordiego Savalla

Ostatnia aktualizacja: 13.06.2015 19:00
Znakomity kompozytor i dyrygent nagrał "Muzykę królewskich ogni sztucznych" Jerzego Fryderyka Haendla razem ze swoją orkiestrą Le Concert des Nations.
rozwiń zwiń

Czytaj także

George Petrou: nie da się skrytykować "Arminia” Händla

Ostatnia aktualizacja: 06.02.2017 12:53

- Nie ma w tym utworze niczego, co można byłoby wyciąć. Nic się nie ciągnie, nie trwa dłużej niż powinno. Pod względem proporcji to jedna z najlepiej napisanych oper Händla - oceniał w Dwójce grecki dyrygent.

rozwiń zwiń

Czytaj także

Od Włoch do Anglii. Jak Haendel pokochał operę

Ostatnia aktualizacja: 06.02.2017 17:30
- Haendel bardzo wcześnie musiał się zorientować, że ma wielki dar do tworzenia dramaturgii teatralnej i myślenia obrazami scenicznymi. Swój talent w tym kierunku rozwinął podczas pobytu we Włoszech, gdzie uczył się pisać arie – powiedziała dr Ewa Obniska.
rozwiń zwiń