X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

John Butt: miłość u Purcella jest jasna i błyszcząca

Ostatnia aktualizacja: 14.02.2018 09:00
- Purcell stawia na formę obrazów, pojedynczych przedstawień miłości pełnej zauroczenia - o XVII-wiecznej kompozycji "Królowa wróżek" opowiadał w Dwójce brytyjski dyrygent John Butt.
Audio
  • John Butt: miłość u Purcella jest jasna i błyszcząca (Filharmonia Dwójki)
John Butt
John ButtFoto: materiały prasowe festiwalu Opera Rara

Rogiński 1200_.JPG
Pieśni Purcella. Pop z XVII wieku w nowym przekładzie

Arcydzieło Henry'ego Purcella zostało wykonane na finał krakowskiego festiwalu Opera Rara. Podczas tego koncertu John Butt poprowadził od klawesynu cenioną grupę Dunedin Consort. Przed występem dyrygent zwrócił uwagę, że poszczególne części "Królowej wróżek" można wyciągać i układać w różnych konfiguracjach. - My stworzyliśmy taką kolejność, która nie tylko współgra, ale też podkreśla dość zwyczajne, ale jednocześnie intensywne, głębokie i dotkliwe tematy związane z miłością, nocą, zimą, wiernością. Chcieliśmy pokazać kalejdoskop barw o tematyce miłosnej i związane z nią emocje.

Mhairie Lawson: jako Wenus uwydatniam mą kobiecość>>>

John Butt dodał, że choć "Królowa wróżek" opiera się na szekspirowskim "Śnie nocy letniej", to niewiele w tym utworze z Szekspira. W audycji dyrygent porównywał dokonania obu wielkich angielskich twórców. Opowiedział też o drugim dziele, które zabrzmiało podczas krakowskiego koncertu, czyli  "Venus & Adonis" Johna Blowa ("Ten utwór trochę przypomina szczęśliwy strzał, bo inne kompozycje Blowa są raczej wyłącznie przyzwoite").

***

Rozmawiała: Hanna Szczęśniak

Gość: John Butt (dyrygent)

Data emisji: 13.02.2018

Godzina emisji: 20.00

Materiał został wyemitowany w audycji "Filharmonia Dwójki".

bch

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Agnew o "Orfeuszu": smyczki to słońce, dęte to piekło

Ostatnia aktualizacja: 05.03.2017 13:00
- Ta opera jest świetnie zinstrumentowana. Mamy klawesyn, organy, lutnie, smyczki, puzony, rogi. Tymi narzędziami tworzymy obraz dźwiękowy, który nas już nie dziwi, ale dla ówczesnych słuchaczy był czymś zupełnie nowym - mówił o słynnym dziele Monteverdiego szef zespołu Les Arts Florissants.
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Akademia Operowa to szlif głosów klasy mistrzowskiej"

Ostatnia aktualizacja: 30.12.2017 17:00
- Nabór do Akademii Operowej to cykl wielu ogólnopolskich przesłuchań i niezwykle wymagającej selekcji głosów, które potrzebują szlifu mistrzowskiego. To wyższy stopień śpiewaczego wtajemniczenia - mówiła w Dwójce prof. Izabela Kłosińska.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jedzenie i opera - coraz bliższa i lepsza relacja

Ostatnia aktualizacja: 11.02.2018 13:00
- Dawniej opera nie była dobrym miejscem do jedzenia dziś to się zmieniło i przyciąga ona wielkie nazwiska ze świata sztuki kulinarnej - opowiadał w Dwójce Bogusław Deptuła, historyk i krytyk sztuki.
rozwiń zwiń