X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Yoël Levi: jesteśmy ambasadorami koreańskiej kultury

Ostatnia aktualizacja: 10.04.2019 08:40
- Moja orkiestra jest jedną z najstarszych i najsłynniejszych w Korei - podkreślał Yoël Levi, szef Korean Broadcasting System Symphony Orchestra. Słynny koreański zespół wystąpił na 23. Wielkanocnym Festiwal Ludwiga van Beethovena.
Audio
  • Rozmowa z Yoël Levim, dyrygentem Korean Broadcasting System Symphony Orchestra (Filharmonia Dwójki)
  • Z pianistą Mackenziem Melemedem rozmawia Grzegorz Dąbrowski (Filharmonia Dwójki)
Korean Broadcasting System Symphony Orchestra
Korean Broadcasting System Symphony OrchestraFoto: mat. prom.

festiwal wielkanocny 663.jpg
23. Wielkanocny Festiwal Ludwiga van Beethovena na antenie Dwójki

Jak mówił dyrygent, od jakiegoś czasu można zauważyć wzrost zainteresowania muzyką klasyczną w Korei i Chinach. - W Korei jest wiele znakomitych chórów. W kraju jest około dwudziestu profesjonalnych zespołów chóralnych stojących na bardzo wysokim poziomie. Niesamowite! Sam miałem okazję prowadzić trzy z nich. Za każdym razem, niezależnie, czy było to Requiem wojenne Brittena, Requiem Verdiego, czy Requiem niemieckie Brahsma, brzmiały one fantastycznie – opowiadał Yoël Levi.

Czym można tłumaczyć fenomen popularności muzyki klasycznej wśród młodych ludzi w Korei? W jaki inny sposób, poza dawaniem koncertów na całym świecie, Korean Broadcasting System Symphony Orchestra wywiązuje się z roli ambasadora kultury koreańskiej?

W rozmowie nie zabrakło krótkiego przedstawienia programu warszawskiego koncertu koreańskiej orkiestry. - Jeajoon Ryu, mimo że studiował u Krzysztofa Pendereckiego, posługuje się własnym językiem muzycznym. Powiedział mi, że jego Koncert fortepianowy napisał, leżąc w szpitalu podczas poważnej choroby - mówił dyrygent o jednym z dzieł festiwalowego występu.

***

Rozmawiał: Krzysztof Dziuba

Gość: Yoël Levi (dyrygent, szef Korean Broadcasting System Symphony Orchestra)

Data emisji: 9.04.2019

Godzina emisji: 20.40

Materiał został wyemitowany w audycji "Filharmonia Dwójki".

jp/mko

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Szymon Nehring: w Beethovenie najtrudniejsza jest ekspresja

Ostatnia aktualizacja: 08.04.2019 12:46
- Łatwiej mi się utożsamić z utworami Prokofiewa i Rachmaninowa, które są bliższe ekspresją temu, co współcześnie odczuwam. Beethoven wymaga specjalnego podejścia - mówił w Dwójce pianista, który wystąpił na inauguracji 23. Wielkanocnego Festiwalu Ludwiga van Beethovena.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Nikolaj Didenko: musiałem dojrzeć do cyklu Musorgskiego

Ostatnia aktualizacja: 09.04.2019 13:15
- Czytałem teksty, wiersze i nie tylko, przeszedłem proces analizy dzieła. To wszystko, co robi się, przygotowując utwory. Starałem się znaleźć swój sposób wykonania i dopiero po tym, jak stworzyłem swoją wersję cyklu, słuchałem nagrań, interpretacji innych artystów, chodziłem na koncerty, podczas których wykonywane były "Pieśni i tańce śmierci" - mówił rosyjski śpiewak.
rozwiń zwiń