X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Oratorium "Mesjasz" na drugi dzień świąt

Ostatnia aktualizacja: 20.04.2019 15:00
Oratorium skomponowane przez Händla w 1741 roku jest zarazem jednym z jego najpopularniejszych dzieł i najważniejszych utworów muzyki sakralnej.
zdj. il.
zdj. il.Foto: shutterstock/Adam Jan Figel

"Mesjasz" powstał w zaledwie dwa tygodnie, między 29 sierpnia a 14 września 1741 roku. Po raz pierwszy został wystawiony w Dublinie, w Irlandii, do której Haendel udał się po tym, jak zdecydował się na zawsze opuścić Anglię. Dzieło składa się z trzech części, na początku słyszymy zapowiedź przyjścia Mesjasza na świat, następnie jesteśmy świadkami jego życia, śmierci i zmartwychwstania, a ostatnia część utworu mówi o misji zbawienia ludzkości.

Program:

Jerzy Fryderyk Haendel Mesjasz HWV 56 – oratorium

Wyk.  Louise Adler - sopran, Magdalena Kožená – mezzosopran, Tim Mead – kontratenor, Allan Clayton – tenor, Florian Boesch – bas, Chór Kameralny RIAS, Niemiecka Orkiestra Symfoniczna, dyr. Robin Ticciati

(koncert oratoryjny, 15 grudnia 2018, Filharmonia Berlińska)

***

Tytuł audycji: Filharmonii Dwójki 

Prowadził: Andrzej Sułek

Data emisji: 22.04.2019

Godzina emisji: 20.00

jp/mko 


Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Daucé: Ensemble Correspondances zmienia gust i wiedzę przyszłych pokoleń

Ostatnia aktualizacja: 19.04.2019 11:00
Zespół specjalizuje się we francuskiej muzyce epoki Króla Słońce. W Gdańsku z sopranistką Sophie Karthäuser wykonał "Ciemne jutrznie" Michela-Richarda de Lalande’a.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Giuseppe Maletto: Gesualdo dla muzyki poświęcił wszystko

Ostatnia aktualizacja: 20.04.2019 10:00
W "Filharmonii Dwójki" wysłuchaliśmy transmisji koncertu responsoriów Carla Gesualda da Venosy w wykonaniu La Compagnia del Madrigale, zespołu, któremu przewodniczy Giuseppe Maletto. 
rozwiń zwiń