Misteria Paschalia. "Carmina latina", czyli barok Ameryki Łacińskiej

Ostatnia aktualizacja: 04.04.2021 17:59
Leonardo García Alarcón to kolejny gość tegorocznego Festiwalu Misteria Paschalia. Argentyński dyrygent zabierłał nas na spotkanie z muzyką polifoniczną Ameryki Łacińskiej XVI i XVII wieku.
Leonardo Garca Alarcón
Leonardo García AlarcónFoto: Materiały prasowe/Misteria Paschalia

Program:

Juan de Araujo (ca. 1648–1712)
Salve Regina

Gaspar Fernandes (ca. 1570–1629)
A Belén me llego, tío

Tomás de Torrejón y Velasco (1644–1728)
Desvelado dueño mío

Juan de Araujo (ca. 1648–1712)
Vaya de gira

Francisco Correa de Araujo (1584–1654)
Magnificat

Mateo Flecha (1481–1553)
La bomba

Tomás Luis de Victoria (1548–1611)
Salve Regina

Tomás de Torrejón y Velasco (1644–1728)
A este sol peregrino

Diego José de Salazar (ca. 1660–1709)
Salga el torillo hosquillo

Alfonsina y el mar
(muzyka Ariel Ramírez, słowa Félix Luna, 1969)

El arado
(muzyka i słowa Victor Jara, 1966)

Wykonawcy:

Mariana Flores – sopran

Leandro Marziotte – kontratenor

Emiliano Gonzalez Toro – tenor

Matteo Bellotto – bas

Chœur de chambre de Namur

Cappella Mediterranea

Leonardo García Alarcón – klawesyn, dyrygent

Misteria Paschalia 2021 – (Genewa, Victoria Hall)

***

Niedziela Wielkanocna przyniesie moment kulminacyjny festiwalu. Koncert "Carmina latina" będzie spotkaniem z muzyką polifoniczną rozwiniętą pod koniec XVI i w XVII wieku w Ameryce Łacińskiej w wyniku mieszania się różnych kultur europejskich i wpływów rdzennych mieszkańców obu Ameryk. Do eksploracji tego niezwykłego repertuaru zaprasza nas argentyński dyrygent Leonardo García Alarcón, jeden z najbardziej cenionych obecnie wykonawców muzyki dawnej.

[Materiały prasowe Festiwalu Misteria Paschalia]

***

Audycja: Filharmonia Dwójki

Prowadziła: Magdalena Łoś

Data emisji: 4.04.2021

Godzina emisji: 18.00

Zobacz więcej na temat: koncert Misteria Paschalia
Czytaj także

Chirstophe Rousset: Włosi żyją blisko Matki Boskiej

Ostatnia aktualizacja: 29.03.2013 18:00
Świadczy o tym popularność tematu "Stabat Mater" w tamtejszej muzyce barkowej, ale też... słynne zawołanie "Mamma mia". Znakomity francuski klawesynista i dyrygent rozmawiał z Magdaleną Łoś w przerwie koncertu na Misteria Paschalia.
rozwiń zwiń