Koreańczyk Minsoo Sohn na Festiwalu Beethovena [ZOBACZ WIDEO]

Ostatnia aktualizacja: 07.04.2022 21:10
W ramach 26. Festiwalu Ludwiga van Beethovena w Lotte Concert Hall w Seulu wystąpił południowokoreański pianista Minsoo Sohn z towarzyszeniem Korea National University of Arts Symphony Orchestra pod dyrekcją Chi-Young Chunga. W programie znalazły się dzieła Mahlera i Beethovena. Zapraszamy do oglądania!

Oglądaj wideo:

[YouTube radiowej Dwójki]

Program:

Gustav Mahler Adagietto z V Symfonii cis-moll

Ludwig van Beethoven IV Koncert fortepianowy G-dur op. 58, VI Symfonia F-dur op. 68 "Pastoralna"

Wyk.: Minsoo Sohn – fortepian, Korea National University of Arts Symphony Orchestra pod dyrekcją Chi-Young Chunga

***

"Beethoven – ojciec wielkiego symfonizmu" to hasło przewodnie 26. edycji Wielkanocnego Festiwalu Ludwiga van Beethovena, który odbędzie się w dniach 3–15 kwietnia. W trakcie 13 festiwalowych dni zaplanowanych zostało 11 koncertów symfonicznych i 2 recitale fortepianowe.

Zaproszenie Elżbiety Pendereckiej, dyrektora generalnego Festiwalu, przyjęła plejada znakomitych solistów i zespołów, wśród których pojawią się laureaci znanych konkursów pianistycznych: Yekwon Sunwoo – złoty medalista Konkursu im. van Cliburna z 2017 roku, Juan Pérez Floristán – zwycięzca Konkursu im. A. Rubinsteina w 2021 roku i Jonathan Fournel – tegoroczny triumfator Konkursu im. Królowej Elżbiety Belgijskiej oraz Martin James Bartlett – zwycięzca konkursu Virtualoso w Cleveland w 2020 roku.

Współorganizatorem Festiwalu jest Program 2 Polskiego Radia.

***

Tytuł audycji: Filharmonia Dwójki

Prowadził: Marcin Majchrowski

Data emisji: 7.04.2022

Godzina emisji: 19.30

Czytaj także

Anne-Sophie Mutter grała Beethovena

Ostatnia aktualizacja: 08.01.2021 15:00
W poniedziałkowej "Filharmonii Dwójki" usłyszeliśmy dzieła Ludwiga van Beethovena. Wśród wybranych słuchaliśmy słynnego Koncertu potrójnego C-dur na skrzypce, wiolonczelę, fortepian i orkiestrę op. 56.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Philippe Herreweghe: do Bacha potrzebna jest muzykalność

Ostatnia aktualizacja: 20.03.2022 21:00
- W ostatnich stuleciach doszło do rozwodu pomiędzy byciem muzykiem a byciem śpiewakiem. W czasach Bacha prawie każdy instrumentalista był jednocześnie śpiewakiem, a wszyscy chłopcy z chóru przy kościele św. Tomasza w Lipsku grali na klawesynie, organach, skrzypcach. Byli wszechstronnymi muzykami, potrafili nawet komponować. To wszystko zaginęło w XIX wieku - mówił w Dwójce dyrygent, założyciel Collegium Vocale Philippe Herreweghe.
rozwiń zwiń