X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Hanna Kulenty. Od polifonii łuków do muzyki surrealistycznej

Ostatnia aktualizacja: 23.10.2019 12:36
- Jestem stąd. Moja droga muzyczna, jeżeli chodzi o kompozycję, wywodzi się z polifonii łuków. Potem był tzw. trans muzyki europejskiej, tak sobie to nazwałam. Następnie pojawiła się polifonia czasoprzestrzeni, no i wreszcie jest muzyka surrealistyczna - mówiła w Dwójce kompozytorka.
Audio
  • Energetyczne zakrętasy Hanny Kulenty (Nowa Polska/Dwójka)
Hanna Kulenty
Hanna KulentyFoto: PR2

Tadeusz Wielecki 1200.jpg
Tadeusz Wielecki. Kompozytor improwizator, nie architektonik

Hanna Kulenty lubi prześwietlić muzyczny dźwięk na wylot, wycisnąć z każdej frazy wszystkie soki, zawirować, zakręcić naszym postrzeganiem czasu. Przez rozpędzenie muzyki na złamanie karku, jak na karuzeli, lub odwrotnie – przez zatrzymanie jej, zagranie ciszą, po to, by uwewnętrznić przeżycie. A wszystko to dzięki fenomenalnemu panowaniu nad muzyczną materią i narracją.

Pochodząca z Białegostoku kompozytorka (ur. 1961) studiowała w Warszawie w klasie prof. Włodzimierza Kotońskiego, najważniejsze było jednak dla niej spotkanie holenderskiego twórcy Louisa Andriessena na kursach dla kompozytorów w Kazimierzu nad Wisłą. Miała niespełna 25 lat, gdy wyjechała na studia do Hagi, by przez dwa lata pracować pod okiem Andriessena. To wtedy zaczął wykluwać się jej własny muzyczny styl.

Hanna Kulenty opowiedziała w audycji o swojej muzycznej drodze. Wysłuchaliśmy również jej dwóch utworów: I koncertu na trąbkę i orkiestrę (2002) oraz tria fortepianowego Fado (2018).

***

Tytuł audycji: Nowa Polska 

Prowadziła: Ewa Szczecińska

Gość: Hanna Kulenty (kompozytorka)

Data emisji: 22.10.2019

Godzina emisji: 22.00

pg/bch

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

"Apparition". Agata Zubel i Krzysztof Książek na jednej płycie

Ostatnia aktualizacja: 14.10.2019 15:57
W audycji wysłuchaliśmy tytułowego cyklu George'a Crumba z albumu nagranego wspólnie przez duet wspaniałych artystów: śpiewaczkę Agatę Zubel i pianistę Krzysztofa Książka.
rozwiń zwiń