X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Karen Kamensek: opera "Echnaton" brzmi jak płynny miód

Ostatnia aktualizacja: 09.12.2019 08:00
- Ten utwór ma bogate brzmienie, które jest ciepłe, gęste, spójne - o operze Philipa Glassa, która zabrzmiała na inaugurację sezonu Metropolitan Opera opowiedziała w Dwójce  pt. "Echnaton" amerykańska dyrygentka.
Audio
  • Karen Kamensek o twórczości Philipa Glassa (Opera pod gwiazdami/Dwójka)
  • Wojciech Michniewski o operze "Echnaton" (Opera pod gwiazdami/Dwójka)
Anthony Roth Costanzo w roli Echnatona
Anthony Roth Costanzo w roli EchnatonaFoto: PAP/Bettina Strenske

Karen Kamensek poprowadziła w Nowym Jorku wykonanie trzyaktowej opery o faraonie rewolucjoniście. Wydarzenie to transmitowaliśmy w audycji "Opera pod gwiazdami". Dyrygentka mówiła, że utwór jest utrzymany w minimalistycznym duchu innych dzieł Philipa Glassa. - Cechą charakterystyczną jego twórczości jest stopniowe łączenie niewielkich muzycznych komórek, w celu ulepszenia całości dźwiękowej. On nakłada na siebie różne poziomy brzmieniowe i wzory rytmiczne, które z czasem podlegają zmianom. Mimo że "Echnaton" trwa ponad 3 godziny, to Philip jest bardzo pomysłowy w nadbudowywaniu kolejnych elementów. 

W "Echnatonie" najbardziej ciekawym momentem z perspektywy Karen Kamensek jest wyczekiwanie na wejście głosu kontratenora. - Zanim on zaśpiewa, wciąż ma się wrażenie, że brakuje jakiejś oktawy. Słucham więc w skupieniu, czuje się silnie związana z ziemią i wtem dołącza Anthony (Roth Costanzo, odtwórca tytułowej roli) ze swoim głosem, a ja odlatuje.

W audycji dyrygentka mówiła o tajnikach warsztatowych muzyki Philipa Glassa i tym, co robi ona z ciałem ("najlepsze drzemki w moim życiu miałam na zajęciach z muzyki tego kompozytora").

O twórczości amerykańskiego minimalisty opowiedział też Wojciech Michniewski, który dyrygował "Zagładą Domu Usherów" Philipa Glassa w Teatrze Wielkim Operze Narodowej.

***

Tytuł audycji: Opera pod gwiazdami 

Prowadziła: Joanna Grotkowska; (rozmowę z Karen Kamensek opracowała Milena Gąsienica)

Goście: Karen Kamensek i Wojciech Michniewski (dyrygenci)

Data emisji: 7.12.2019

Godzina emisji: 19.00.

bch

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Za co kochamy najgorszą śpiewaczkę świata?

Ostatnia aktualizacja: 16.08.2016 18:26
Była przekonana o swoim talencie, choć świat wiedział, że się myliła. O Florence Foster Jenkins opowiadała m.in. Krystyna Janda.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Piotr Beczała: występ Metropolitan Opera to nowa odsłona

Ostatnia aktualizacja: 13.01.2019 12:36
- Maurizio należy do novum w moim repertuarze. Pierwsza moja przymiarka do tej roli miała miejsce w zeszłym roku, w Wiedniu. Występ w Metropolitan Opera to druga odsłona i kolejny krok w rozwoju głosu. To wstęp do śpiewania repertuaru werystycznego - mówił w Dwójce wybitny polski tenor o międzynarodowej sławie.
rozwiń zwiń