X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

"Dafnis i Chloe" w najlepszym (brytyjsko-francuskim) wykonaniu

Ostatnia aktualizacja: 10.12.2017 12:05
Posłuchaj obrad "Płytowego Trybunału Dwójki", który oceniał tym razem nagrania baletu Maurice'a Ravela "Dafnis i Chloe".  
Audio
  • "Dafnis i Chloe" w najlepszym (brytyjsko-francuskim) wykonaniu (Płytowy Trybunał Dwójki)
Znajdująca się w paryskim Luwrze rzeźba Daphnis i Chloe autorstwa Jeana-Pierrea Cortota
Znajdująca się w paryskim Luwrze rzeźba "Daphnis i Chloe" autorstwa Jeana-Pierre'a CortotaFoto: wikimedia/domena publiczna

Zdaniem sędziów "Płytowego Trybunału Dwójki" (w składzie Dorota Kozińska, Kacper Miklaszewski i Wojciech Michniewski) najlepsze nagranie "Dafnisa i Chloe" znalazło się na płycie:

London Symphony Orchestra, Chorus Of The Royal Opera House, Covent Garden, Pierre Monteux (Kingsway Hall, Londyn 27-28.04.1959; LP Decca 1959/CD Decca 2006 "Decca The Originals").

***

Pozostałe nagrania, których słuchaliśmy w audycji:

  • New York Philharmonic, Camarata Singers, Pierre Boulez (Nowy Jork 17-22.03.1975, LP CBS 1975/CD "Pierre Boulez, The Complete Columbia Album Collection", Sony 2014),
  • Wiener Philharmoniker, Konzertvereinigung Wiener Staatsopernchor, James Levine (CD DG 1985),
  • Orchestre National Bordeaux Aquitaine, Bordeaux Opera Chorus, Laurent Petitgirard (Bordeux 2005, CD Naxos 2006),
  • Les Siècle, Ensemble Aedes, François-Xavier Roth (live montaż z 7 koncertów, m.in. Paryż, Compiegne, Amiens, Hamburg; CD Harmonia Mundi 2017),
  • Tonhalle-Orchester Zürich, Züricher Sing-Akademie, Lionel Brinquier (Zurych, live, 2015; 4 CD Ravel DG 2016).

***

Plan słuchania wyglądał następująco:

I runda
[I cześć] Introduction. Danse religieuse (nr 1-6)

II runda

[I część] Modéré. Nocturne (nr 70 - 77)

III runda

[III część] Lever du jour (nr 155 - 170)

Finał

[III część] Lent. Animé – Danse générale (od nr 193 do końca)

***

"Dafnis i Chloe" to balet w jednym akcie, w trzech obrazach. Libretto i pierwsza choreografię stworzył Michaił Fokin, muzykę skomponował Maurice Ravel, scenografię przygotował Leon Bakst. Premierę wystawiły 8 czerwca 1912 w Paryżu Balety Rosyjskie Sergiusza Diagilewa. Dyrygował Pierre Monteux, partie tytułowe tańczyli – Wacław Niżyński i Tamara Karsawina.

Kompozytor zanotował: "Pisząc 'Dafnisa i Chloe', zamierzałem skomponować wielki fresk muzyczny, troszcząc się nie tyle o archaizowanie, ile o wierność Grecji mych marzeń, spokrewnionej dość blisko z Grecją, jaką sobie wyobrażali i malowali artyści francuscy z końca XVII wieku".

***

Tytuł audycji: Kto słucha, nie błądzi, czyli Płytowy Trybunał Dwójki

Prowadzi: Jacek Hawryluk

Goście: Dorota Kozińska,  Kacper MiklaszewskiWojciech Michniewski

Data emisji: 9.12.2017

Godzina emisji: 17.00

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Alfred Brendel mistrzem w wykonaniu sonaty B-dur Schuberta

Ostatnia aktualizacja: 17.10.2017 10:00
Płytowy Trybunał Dwójki w składzie Kacper Miklaszewski, Andrzej Sułek i Karol Radziwonowicz wybrał najlepsze nagranie Sonaty fortepianowej B-dur Franciszka Schuberta. Zwycięzcą został austriacki pianista Alfred Brendel.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Dyrygenci wybrali najlepsze "Morze" Debussy'ego

Ostatnia aktualizacja: 30.10.2017 11:00
Przed X Międzynarodowym Konkursem Dyrygentów im. Grzegorza Fitelberga, który rozpocznie 17 listopada w Katowicach do Płytowego Trybunału Dwójki zaprosiliśmy wybitnych mistrzów batuty.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Paderewski najlepszy w wykonaniu London Symphony Orchestra

Ostatnia aktualizacja: 12.11.2017 15:06
Jurorzy Płytowego Trybunału docenili Koncert fortepianowy a-moll op. 17 Ignacego Jana Paderewskiego w nagraniu londyńskiej orkiestry pod batutą Arthura Fiedlera.
rozwiń zwiń