X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Bach w mistrzowskim wykonaniu Bach Collegium Japan

Ostatnia aktualizacja: 07.01.2018 12:00
Jury Płytowego Trybunału Dwójki doceniło Kantatę na Święto Objawienia Pańskiego Jana Sebastiana Bacha w nagraniu japońskiego zespołu pod batutą Masaaki Suzukiego.
Audio
  • Płytowy Trybunał Dwójki 6 stycznia godz. 17:00
Jacek Hawryluk, Lilianna Stawarz, Dorota Kozińska, Kacper Miklaszewski
Jacek Hawryluk, Lilianna Stawarz, Dorota Kozińska, Kacper MiklaszewskiFoto: Wojciech Kusiński/PR

Jury w składzie Dorota Kozińska, Lilianna Stawarz i Kacper Miklaszewski wybrało zwycięskie nagranie:

Robin Blaze – kontratenor, Andreas Weller – tenor, Peter Kooij – bas, Bach Collegium Japan, dyr. Masaaki Suzuki (nagranie: Kobe, Japonia - luty 2005; CD BIS 2006 “Komplet kantat vol. 32)

Pozostałe nagrania:

  • Stefan Rampf – alt (solista Tölzer Knabenchor), Kurt Equiluz – tenor, Robert Holl – bas, Tölzer Knabenchor, Concentus musicus Wien, dyr. Nikolaus Harnoncourt (nagranie: 16.01.1981, LP Telefunken 1982/CD Teldec 1989 "Komplet kantat vol. 30")

  • Sytse Buwalda – alt, Knut Schoch – tenor, Bas Ramselaar – bas, Holland Boys Choir, Netherlands Bach Collegium, dyr. Pieter Jan Leusink (nagranie: Kościół św. Mikołaja w Elburgu - 1999; CD Brilliant Classics 2000 "Komplet kantat vol. 3")

  • Franziska Gottwald – alt, Paul Agnew – tenor, Klaus Mertens – bas, The Amsterdam Baroque Choir & Orchestra, dyr. Ton Koopman (nagranie: Amsterdam - grudzień 2000; 3 CD Challenge Classics "Komplet kantat vol. 14")

  • Sally Bruce-Payne – alt, James Gilchrist – tenor, Peter Harvey – bas, The Monteverdi Choir, The English Baroque Soloists, dyr. John Eliot Gardiner (nagranie: Kościół św. Mikołaja w Lipsku - 6.01.2000; CD Soli Deo Gloria/Monteverdi Productions 2010 "Komplet kantat vol.18)

  • Monika Mauch – sopran, Matthew White – kontratenor, Charles Daniels – tenor, Harry van der Kamp – bas, Montréal Baroque, dyr. Eric J. Milnes (nagranie: Mirabel, Quebec, Kanada – czerwiec 2007; CD ATMA Classique “Komplet kantat vol. 4”)

Kantata na Święto Objawienia Pańskiego to kantata chorałowa na troje solistów: alt, tenor, bas, 4-głosowy chór, dwa flety traverso, dwa oboje d’amore, dwoje skrzypiec altówkę i bc. Po raz pierwszy została wykonana 6 stycznia 1725 roku w Lipsku. Jak twierdzi Alfred Dürr – "związek tej kantaty ze świętem Epifanii jest dość luźny". Początkowy chór wykorzystuje pieśń Ahasverusa Fritscha (z 1679 roku), następujące po nim strofy są jej swobodnym przetworzeniem. Autor tekstu arii i recytatywów pozostaje anonimowy.

Plan słuchania wyglądał następująco:

I runda

  • Chorus:Liebster Immanuel, Herzog der Frommen
  • Recitative (alt): Die Himmelssüßigkeit, der Auserwählten Lust

 

II runda

  • Aria (tenor): Auch die harte Kreuzesreise

 

Finał                                 

  1. Recitative (bas): Kein Höllenfeind kann mich verschlingen
  • Aria (bas): Laß, o Welt, mich aus Verachtung
  • Chorale:Drum fahrt nur immer hin, ihr Eitelkeiten

***

Tytuł audycji: Kto słucha, nie błądzi, czyli Płytowy Trybunał Dwójki

Prowadzi: Jacek Hawryluk

Goście: Kacper MiklaszewskiDorota KozińskaLilianna Stawarz

Data emisji: 06.01.2018

Godzina emisji: 17.00

mz/ac



Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Mistrzowskie wykonanie "Mszy na Pasterkę"

Ostatnia aktualizacja: 23.12.2017 20:00
"Płytowy Trybunał Dwójki" wybrał najlepsze nagranie słynnej mszy Marca-Antoine’a Charpentiera. Zapraszamy do odsłuchania audycji. 
rozwiń zwiń

Czytaj także

To, co najlepsze w bożonarodzeniowej muzyce

Ostatnia aktualizacja: 25.12.2017 16:00
To był pierwszy taki "Płytowy Trybunał Dwójki" w historii. Nie wybieraliśmy, nie ocenialiśmy i nie odrzucaliśmy. Po prostu słuchaliśmy przepięknej muzyki przygotowanej przez naszych jurorów.
rozwiń zwiń