X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Płytowy Trybunał wybrał najlepsze nagranie oratorium Haydna

Ostatnia aktualizacja: 31.03.2018 18:00
Jury w składzie Dorota Kozińska, Kacper Miklaszewski i Wojciech Michniewski uznało, że najlepszą interpretację "Siedmiu ostatnich słów Chrystusa na Krzyżu" zaproponował Frans Brüggen.
Audio
  • Płytowy Trybunał wybrał najlepsze nagranie oratorium Haydna (Dwójka)
Płytowy Trybunał Dwójki
Płytowy Trybunał DwójkiFoto: Piotr Piorun

beethoven wiki 1200.jpg
Płytowy Trybunał Dwójki: spór o "Wiosenną" Beethovena

Zwycięskiego nagrania dokonała Orkiestra XVIII wieku pod dyr. Fransa Brüggena (live Utrecht i Lejda, XI 2004; Glossa 2009)

W audycji słuchaliśmy także następujących wykonań:

  • Ensemble Orchestral de Paris, dyr. Armin Jordan (X 1992, Paryż; Virgin Classics1993/2007)
  • Berliner Philharmoniker, dyr. Riccardo Muti (Philips 1993/2015; “The Art of Riccardo Muti” Decca 2017)
  • Camerata Academica des Mozarteums Salzburg, dyr. Sándor Végh (live 15.03.1992, Konzerthaus Wiedeń; Capriccio 1993/Capriccio “Encore” 2017)
  • Le Concert des Nations, dyr. Jordi Savall (Somaglia, Włochy, XII 1990; Auvidis Astrée 1991/Naïve 1999)
  • Le Concert des Nations, dyr. Jordi Savall (2-4.X.2006 Kościół Santa Cueva w Kadyksie; Alia Vox 2007)

"Siedem ostatnich słów Chrystusa na Krzyżu" to de facto "oratorium bez tekstu", nawiązujące do ostatnich słów Jezusa. Utwór powstał na zamówienie przeora Oratorio de la Santa Cueva w Kadyksie w Andaluzji. Tam też odbyła się premiera: w Wielki Piątek roku 1786.

Na cykl składa się siedem utworów instrumentalnych (sonat), poprzedzonych introdukcją i zwieńczonych jednym szybkim fragmentem, Il Terremoto, obrazującym trzęsienie ziemi i Zmartwychwstanie.

Rok po premierze Haydn przygotował wersję na kwartet smyczkowy (dziś najczęściej grywaną), w 1796 roku zaś wersję wokalną. Zaakceptował także wersję fortepianową.

Plan słuchania wyglądał następująco:

I runda

Introduzione. Maestoso ed Adagio (frag.)

II runda

Sonata I. Largo (frag.)

III runda

Sonata II. Grave e Cantabile (frag.)

Finał

Sonata VII. Largo
+
Il Terremoto. Presto e con tutta la forza.

***

Tytuł audycji: Kto słucha, nie błądzi, czyli Płytowy Trybunał Dwójki

Prowadzi: Jacek Hawryluk

Goście: Wojciech Michniewski, Dorota Kozińska, Kacper Miklaszewski

Data emisji: 31.03.2018

Godzina emisji: 17.00

bch

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Alexander Gavrylyuk: moim celem jest służba muzyce

Ostatnia aktualizacja: 10.08.2017 12:00
- Staram się grać bez eksponowania ego. My, wykonawcy, po prostu łączymy świat muzyki, świat tworzony przez kompozytorów, z jej odbiorcami - mówił w Dwójce ukraińsko-australijski pianista, który wystąpił z recitalem na 72. Międzynarodowym Festiwalu Chopinowskim w Dusznikach-Zdroju.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jeden Koncert wiolonczelowy C-dur Haydna i dwóch zwycięzców

Ostatnia aktualizacja: 05.02.2018 14:00
Posłuchaj obrad "Płytowego Trybunału Dwójki", który oceniał tym razem nagrania Koncertu wiolonczelowego C-dur Haydna. Zakończyło się dość nietypowo, bo wyłonieniem dwóch zwycięzców.
rozwiń zwiń