Mazurki op. 24. Wybraliśmy najlepsze wykonanie

Ostatnia aktualizacja: 29.02.2020 18:00
"W Płytowym Trybunale Dwójki" tym razem nasze jury, w przededniu 210. rocznicy urodzin Fryderyka Chopina, zajęło się jednym z najbardziej znanych utworów kompozytora.
Audio
  • Mazurki op. 24. Wybieramy najlepsze wykonanie (Kto słucha nie błądzi, czyli Płytowy Trybunał Dwójki)
Od lewej: Andrzej Sułek, Kacper Miklaszewski, Jacek Hawryluk, Karol Radziwonowicz
Od lewej: Andrzej Sułek, Kacper Miklaszewski, Jacek Hawryluk, Karol RadziwonowiczFoto: Piotr Piorun/PR

Płytowy Trybunał Dwójki 1200 Hawryluk.jpg
Mazurki op. 24 Chopina przed Płytowym Trybunałem. Galeria

W składzie jury zasiedli: Kacper MiklaszewskiKarol Radziwonowicz i Andrzej Sułek.

Zwycięskie nagranie znalazło się na płycie:

Ewa Pobłocka – fortepian (nagranie: 1999, Studio Koncertowe PR im. W. Lutosławskiego w Warszawie; BeArTon „Wydanie Narodowe” 1999)

Pozostałe nagrania:

  • Artur Rubinstein – fortepian (nagranie: 1952-1953, RCA Studios, Hollywood, USA; RCA Victor 1953),
  • Adam Harasiewicz – fortepian (nagranie: 1993-2010, Studio Koncertowe PR im. W. Lutosławskiego w Warszawie; 2 CD NIFC/Polskie Radio 2010),
  • Janusz Olejniczak – pianoforte Erarda z 1849 roku (nagrania: 2013-2014, Studio Koncertowe PR im. W. Lutosławskiego w Warszawie; NIFC 2016),
  • Władimir Aszkenazy – fortepian (nagranie: styczeń 1983, Londyn; Decca 1984),
  • Jean-Marc Luisada – fortepian (nagranie: 1990 Hamburg; DG 1990),
  • Dimitri Alexeev – fortepian (nagranie: 2013, Studio Koncertowe PR im. W. Lutosławskiego w Warszawie; NIFC 2014),
  • Eugen Indijc – fortepian (nagranie: 1988, Paryż: Claves 1988).

***

Tytuł audycji: Kto słucha, nie błądzi, czyli Płytowy Trybunał Dwójki 

Prowadził: Jacek Hawryluk

Data emisji: 29.02.2020

Godzina emisji: 17.00

uk/pg

Zobacz więcej na temat: chopin mazurek Jacek Hawryluk
Czytaj także

"Marzę o nagraniu wszystkich mazurków Chopina"

Ostatnia aktualizacja: 17.12.2012 08:53
Najpierw jednak do rąk melomanów trafi płyta z polonezami polskiego kompozytora, które Rafał Blechacz nagra dla wytwórni Deutsche Grammophon.
rozwiń zwiń