Strona główna > Artykuł

"Wizualny śmietnik"

Jedynka

Reklamy zewnętrzne zalewają przestrzeń. Pełno ich wzdłuż dróg, na bilbordach, małych plakatach, wielkie zasłaniają budynki miejskie. Ludziom przestaje się to podobać.

fot. fot. Stow. Miastomojeawnim.pl

Antoni Hryniewiecki zainicjował akcję na portalu społecznościowym przeciwną zewnętrznej, wielkoformatowej reklamie zakrywającej okna w mieszkaniach. Zyskuje ona codziennie nowych fanów. Jej celem jest lobbowanie za stworzeniem spójnych i skutecznych przepisów określających, jakie reklamy są dozwolone. Ma przekonywać opinię publiczną, że nadmiar reklam to problem, który dotyczy każdego z nas.

Pięć lat temu problemem zajęli się Elżbieta Dymna i Marcin Rutkiewicz ze stowarzyszenia MiastoMojeAwNim. Do swoich postulatów przekonywali samorządowców, posłów i prezesów firm reklamowych. Choć wszyscy się z nimi zgadzali, zmiany przepisów wciąż się nie doczekaliśmy.  Ich zmagania możemy śledzić na stronie: http://polskioutdoor.blogspot.com/

Reportaż Magdy Skawińskiej.