Logo Polskiego Radia
X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Jedynka
Luiza Łuniewska 08.07.2011

Fenomen Czterdziestolecia: grillowane żeberka

81 procent Polaków uważa obyczaj grillowania za największe osiągnięcie ostatniego dwudziestolecia, obok możliwości wyjeżdżania za granicę i zakładania własnych firm - donosi "Lato z Radiem".
Fenomen Czterdziestolecia: grillowane żeberkaGlow Images/East News

Gdy tylko słońce bardziej przygrzeje, w wielu przydomowych ogródkach zaczyna unosić się zapach grillowanych kiełbasek, karkówek, ryb i warzyw. W ostatnich latach grillowanie stało się wyjątkowo popularnym sposobem spędzania weekendów, a także alternatywą dla tradycyjnych obiadów. Z badania „Dwie dekady zmian” wynika, ze większość Polaków uznaje obyczaj grillowania za najważniejsze osiągniecie ostatniego dwudziestolecia, obok możliwości zakładania własnych firm i wyjeżdżania za granicę.

Grille przywędrowały do Polski dopiero na początku lat 90., ale od tego czasu niemal całkowicie wyparły działkowe ogniska. - Obyczaj pieczenia mięsa na ruszcie jest stary jak świat, ale to Amerykanie doprowadzili sztukę barbecue do perfekcji – mówi Wojciech Nowicki, krytyk kulinarny. Narzeka, że Polacy grillują w sposób barbarzyński: dużo mięsa i dużo piwa. Lubimy także grillować sąsiadowi w okno.

Potwierdza to socjolog, Tomasz Łysakowski: gdy grillujemy myślimy tylko o własnym interesie, a nie o tym, jak sąsiad się z tym czuje. Jednak jego zdaniem samo przejęcie tej tradycji nie jest niczym złym: - Wszelkie ważne okoliczności w życiu człowieka kojarzą się z wielką ucztą. Nasi przodkowie przy jedzeniu zawierali sojusze i pakty. Jedzenie wyzwala hormony szczęścia.

Ze statystyk wynika, ze w sezonie grillowym producenci przypraw zarabiają 24 mln zł więcej; kilkanasto-, a nawet kilkadziesieciokrtonie wzrastają przychody zakładów mięsnych; a o ponad 40 procent wzrasta sprzedaż piwa.

W audycji także przepis Roberta Sowy na pyszne grillowane żeberka.

Cafe Prima Prymat Lazur Konspol Poltino Ministerstwo Rolnictwa Ministerstwo Zdrowiamammografiacytologia Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego TVP1 Super Express