Za darmowe usługi w internecie płacisz... swoimi danymi

Ostatnia aktualizacja: 25.10.2013 18:48
Zbiór informacji o 100 osobach, które deklarują, że próbują schudnąć, na internetowym rynku jest wart 32 złote. Podobny pakiet danych zgromadzonych na przykład na kontach społecznościowych o internautach, którzy są tuż przed lub tuż po przeprowadzce, kosztuje 26 złotych.
Audio
  • Za darmowe usługi w internecie płacisz... swoimi danymi (Cyber Trójka)
Za darmowe usługi w internecie płacisz... swoimi danymi
Foto: Glow Images/ East News

Eksperci z magazynu komputerowo "Chip" podkreślają, że z punktu widzenia kupujących informacje, to dobrze zainwestowane pieniądze. Zauważają, że firmy mając te dane łatwiej trafiają potem do swoich klientów.

Maciej Gajewski zauważa, że nie chcemy płacić za treści w internecie. - Serwisy społecznościowie, wyszukiwarki -  oczekujemy się, że to wszystko będzie działać za darmo. A te firmy muszą się z czegoś utrzymywać. Więc mamy dwie możliwości: albo wprowadzić opłatę za korzystanie z danego serwisu, albo usługa jest darmowa w takim sensie, że nie płacimy za nią pieniędzmi, tylko naszymi danymi - mówi ekspert.

Na audycję Damiana Kwieka "Cyber Trójka" zapraszamy w każdy piątek o godzinie 18.10.

(pg)

Czytaj także

Jak ochronić się przed hejterami? GIODO radzi

Ostatnia aktualizacja: 24.08.2013 09:35
- Żeby wytoczyć proces komuś, kto atakuje nas w internecie, potrzebujemy jego danych osobowych. Jeśli nie udostępni ich dostarczyciel usług internetowych, pomóc może GIODO - powiedział w Jedynce dr Wojciech Wiewiórowski, Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Nasze dane osobowe coraz bardziej zagrożone!

Ostatnia aktualizacja: 01.09.2013 12:40
Rząd podpisze ze Stanami Zjednoczonymi umowę o przekazywaniu informacji o klientach banków. Co to oznacza dla nas?
rozwiń zwiń

Czytaj także

Oni wiedzą, gdzie jesteś i z kim rozmawiasz

Ostatnia aktualizacja: 15.10.2013 11:00
Okazuje się, że w dzisiejszym świecie nie możemy być anonimowi. Każdy posiadacz telefonu komórkowego czy użytkownik internetu pozostawia po sobie ślad, który można wykorzystać w biznesie czy śledztwie.
rozwiń zwiń