Raport: kupowanie w czasach pandemii

Ostatnia aktualizacja: 23.09.2020 16:20
KPMG opublikował raport o zwyczajach konsumenckich w czasie pandemii koronawirusa. Czy i w jaki się sposób zmieniły, a także czy sprzedawcy skutecznie na nie zareagowali? 
Zdjęcie ilustracyjne.
Zdjęcie ilustracyjne.Foto: ALBIN MARCINIAK / EAST NEWS

Pandemia poważnie wpłynęła na budżety domowe. – 44 procent gospodarstw deklaruje, że ich sytuacja finansowa się pogorszyła albo znacząco pogorszyła. W tej sytuacji ograniczają wydatki do tych niezbędnych – mówi Andrzej Musiał z KPMG. – A nawet, jeżeli sytuacja finansowa w gospodarstwie się nie zmieniła, pojawia się niepokój. I, myśląc o przyszłości, kupujący ograniczają wydatki na większe zakupy – dodaje.


Posłuchaj
03:36 2020_09_23 16_15_06_PR3_Do_Trojki_zaprasza_Piotr_Lodej.mp3 Co i jak Polacy kupują w czasie pandemii? (Do Trójki zaprasza Piotr Łodej)

– Zazwyczaj polski konsument bardzo zwraca uwagę na cenę. A w sytuacji takiej niepewności, którą teraz mamy, zwraca jeszcze mocniej. Na pewno nie będziemy kupować dużo byle jakich produktów, tylko takie, które posłużą nam dłużej. Jednak ich cena musi być odpowiednia na naszą kieszeń – tłumaczy dr Jolanta Tkaczyk, ekspert ds. konsumenckich z Akademii Leona Koźmińskiego.

***

Tytuł audycji: Do Trójki zaprasza Piotr Łodej
Autorka materiału reporterskiego: Małgorzata Jakubowska
Data emisji: 23.09.2020
Godzina emisji: 16.15

pr-mk

Czytaj także

Bez maseczki nie zrobisz zakupów. Ministerstwo Zdrowia chce zmian przepisów

Ostatnia aktualizacja: 05.08.2020 07:19
- W trybie pilnym chcemy doprecyzować przepisy dotyczące zasłaniania nosa i ust m.in. tak, by właściciele sklepów mogli odmówić obsługi klientów, którzy tego obowiązku nie przestrzegają – powiedział rzecznik Ministerstwa Zdrowia Wojciech Andrusiewicz.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Nieoczekiwany efekt koronawirusa. Sprzedaż klocków Lego bije rekordy

Ostatnia aktualizacja: 02.09.2020 14:57
Jak informuje z Kopenhagi agencja Reuters, w pierwszych sześciu miesiącach roku o 14 proc. wzrosła sprzedaż klocków Lego. Duński producent zabawek ocenia, że to nieoczekiwany efekt pandemii - rodziny dotknięte blokadami związanymi z koronawirusem spędzały więcej czasu na wspólnej zabawie w domu.
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Traktuję pandemię jako silne szkło powiększające". Prof. Mączyńska o wpływie COVID-19 na gospodarkę

Ostatnia aktualizacja: 09.09.2020 13:17
- Stworzyliśmy bulimiczny system gospodarki, który jest porównywalny do "wyścigów Formuły 1 bez koła zapasowego". Mam nadzieję, że kryzys pandemiczny przynajmniej na krótko przyniesie otrzeźwienie - mówiła w Polskim Radiu 24 prof. Elżbieta Mączyńska, ekonomistka z SGH.
rozwiń zwiń