"Psychologia zmiany. Rzecz dla wściekniętych" - Marek Skała, Andrzej Mleczko

  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Mail

Jeśli chcesz coś zmienić, spowodować, by Twoje życie w jakimś obszarze stało się inne, to wkurzenie, złość czy irytacja SĄ NAJLEPSZYM ZE STARTERÓW.

Emocja, związana z tym, że czegoś nie potrafisz, że Cię odrzucili, że inni potrafią a Ty nie, to świetny i chyba, najbardziej polecany element dokonywania zmian. Praktycznie biorąc -- JAK SIĘ NIE WŚCIEKNIESZ, TO SIĘ NIE ZMIENISZ.

Istnieją też inne -- bardzo wyrozumowane, przemyślane decyzje o zmianie dotychczasowego życia czy nawyków. Dość często jednak bezemocjonalne, deklaracje kończą się słomianym zapałem. Można też przejść traumę -- zobaczyć umierającego na raka płuc przyjaciela (i rzucić palenie) albo zwalnianego z pracy kolego (i przysiąść do nauki angielskiego). Jednak tej bolesnej motywacji do zmian nie polecam.
Książkę szczególnie polecam wściekniętym -- tym, którzy już szukają czegoś nowego w swoim życiu, są żadni zmiany. I proponuję im ponad sto technik rozmaitych z różnych dziedzin, zaczerpniętych od wielu ludzi, profesorów, księży, guru biznesu.

Marek Skała

"Gratuluję postępów w pracy nad książką. Nie mogę się doczekać jej publikacji. Przesyłam Ci wprowadzenie, które możesz zamieścić. Powodzenia w pisaniu."
Bob Cialdini

"Marek -- TA KSIĄŻKA TO WSPANIAŁA IDEA -- i dziękuję, że umieściłeś mnie w tak wspaniałym towarzystwie."
Kevin Hogan

"W zarządzaniu ludźmi najważniejsze jest motywowanie -- do lepszej pracy, rozwoju, zmiany. I wszystko to jest w tej książce. Dobra idea -- techniki z najwyższej półki -- podane są prosto, do zastosowania od zaraz. Osobisty udział największych światowych autorytetów biznesu -- Cialdiniego, Hogana, Ury’ego - obok znakomitych komentarzy Andrzeja Mleczki daje tej książce dodatkowe atuty. Chce się ją czytać, dobrze się czyta i warto ją czytać."
Katarzyna Niezgoda

"Żywy język, przystępna forma, liczne praktyczne przykłady. Do tego dowcipne, niekonwencjonalne puenty. To idealna lektura dla osób, które pragną być skuteczne oraz odnosić sukcesy zarówno w biznesie, jak i życiu prywatnym."
Igor Chalupec

"Książka ta jest nowym zjawiskiem w naszej literaturze biznesowej z dwóch co najmniej powodów. Pierwszy to znakomita równowaga między słowem i obrazem -- ożywiająca pozycja, która uczy, bawiąc. Drugi to równowaga między mnóstwem sugestii dla praktyków i sporą dawką rzetelnej, pogłębionej refleksji o relacjach między ludźmi.
Autor upraszcza, nie spłycając, daje trafne przykłady, wyjaśniając jednoznacznie opisywane idee, reguły i zasady. Lektura dla wszystkich! Książka świetnie smakuje dzięki osobistemu podejściu autora, bezpretensjonalnej opowieści o spotkaniach z wieloma znakomitymi osobistościami świata społecznego, ludźmi pokazywanymi w ujmujący, bezpośredni sposób. Przybliżając autorów, przybliża ich idee."
prof. dr hab. Zbigniew Nęcki

Marek Skała
Marek Skała jest właścicielem i dyrektorem firmy szkoleniowej "MEGALIT - Instytut Szkoleń". Zrobił doktorat z zakresu autorskich technik szkolenia menedżerów. Od 17 lat prowadzi szkolenia dla firm z motywacji, przywództwa, negocjacji, PR, technik rozwoju i coachingu. W szkoleniach wykorzystuje dodatkowe umiejętności -- nurkowe jako Master Scuba Diver oraz doświadczenia przewodnika górskiego. Jest członkiem Towarzystwa Hipnozy Terapeutycznej i Badań nad Hipnozą.
W 1993 roku uruchamiał i współprowadził pierwsze polskie Studia Public Relations w Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Prowadził gościnnie zajęcia z PR na kilkunastu uczelniach w kraju, obecnie wykłada na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie, Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Uniwersytecie Śląskim, WSE im. Józefa Tischnera. Komentator i ekspert z zakresu wizerunku politycznego i kreowania wizerunku w biznesie.
Jest dziennikarzem, publicystą miesięcznika "Nasz Rynek Kapitałowy", autorem kilkuset tekstów z zakresu biznesu. Po roku 1990 publikował w niemal wszystkich pismach związanych z HR, zarządzaniem, marketingiem i public relations: "Businessman Magazine", "Parkiet", "Brie", "Impast", "Press", "Manager Magazyn", "Gazeta Prawna", "Marketing w Praktyce", "Personel", "Home&Market", "Gazeta Wyborcza", "Rzeczpospolita", "Puls Biznesu", "Newsweek". Jest ekspertem TVN-owych "Rozmów w Toku" i "Superwizjera". W 2006 roku otrzymał nagrodę Ostrego Pióra BCC. Został nominowany przez Polskie Stowarzyszenie Public Relations do nagrody ŁEB PR w 2007 roku.

Polecane