Znów poszerzamy Horyzonty!

• Wykop
  • Mail
Znów poszerzamy Horyzonty!
Jednym z filmów, które zobaczyć można na festiwalu we Wrocławiu, jest "Ja, Daniel Blake"Foto: mat. prom. Nowe Horyzonty

W tym tygodniu przede wszystkim Wrocław, bo trwa największy w Polsce festiwal filmowy, którego jednym z partnerów głównych jest Trójka.

Ale zaczęliśmy tradycyjnie, czyli od poleceń Instruktorów RDK. Choć rozjechaliśmy się w różne strony, trzymamy rękę na pulsie i sprawdzamy, czego nie można przegapić!

Tu posłuchasz pierwszej godziny audycji z 23.07.2016 >>>

Tu posłuchasz drugiej godziny audycji z 23.07.2016 >>>

Agnieszka Szydłowska nawiązała intergalaktyczny kontakt z Danielem Wahlem, by przypomnieć o nadchodzącej 11. edycji festiwalu Tauron Nowa Muzyka (z naszym Znakiem Jakości!).

www.festiwalnowamuzyka.pl

Agnieszka Obszańska zaprosiła w podróż pociągiem z przystankiem w Tarnowie. Na tamtejszym dworcu PKP, od grudnia 2013 roku prezentowane są prace z kolekcji Małopolskiej Fundacji Muzeum Sztuki Współczesnej w ramach "Wystawy stałej". To już siódma odsłona kolekcji na dworcu i tym razem mamy okazję obejrzeć prace Rafała Bujnowskiego, Piotra Lutyńskiego, Marcina Maciejowskiego, Wilhelma Sasnala i Romana Siwulaka!

Tarnów (mat. prom.) Wystawa w Tarnowie (mat. prom.)

A Michał Nogaś polecał chrząszcze w trawie, czyli Festiwal Stolica Języka Polskiego w Szczebrzeszynie, który zaczyna się za osiem dni i na który przyjadą znakomici pisarze, aktorzy i muzycy. Całość – z naszym Znakiem Jakości (będziemy tam!).

www.stolicajezykapolskiego.pl

Tradycyjnie też dzwoniliśmy! Agnieszka Obszańska sprawdzała, co słychać i dlaczego warto się wybrać na następujące wydarzenia:

• wystawę Wojciecha Wilczyka "Niewinne oko nie istnieje/Święta wojna" w Miejskim Ośrodku Sztuki w Gorzowie Wielkopolskim

• wystawę Soni Szóstak "Wiek niewinności" w Gdańskiej Galerii Fotografii

A poza tym: Wrocław, dużo Wrocławia!

Trwają Nowe Horyzonty, festiwal przecież nie tylko filmowy, a my oglądamy, słuchamy, rozmawiamy.

Z Małgorzatą Kanownik z Instytutu Książki zapraszaliśmy do odwiedzenia festiwalowej biblioteki, ale także na – rozpoczynający się w przyszłym tygodniu – zlot Dyskusyjnych Klubów Książki. www.instytutksiazki.pl

DJ Rojek (fot. M. Nogaś) DJ Rojek (fot. M. Nogaś)

Kostas Georgakopulos zaprosił do Arsenału, czyli Klubu Festiwalowego. Wczoraj (22.07) wystąpił tam dj Artur Rojek, dziś Xiu Xiu zagrają muzykę z "Twin Peaks", a przed nami jeszcze – między innymi – Fisz Waglewski EMADE, The Bug czy Ho99o9.

Jan Niebudek rozmawiał z reżyserką Natalią Korczakowską o "Zagubionej autostradzie", operze opartej na kultowym filmie Davida Lyncha. Dziś drugi – i ostatni już – spektakl! Przypomnijmy, że autorką libretta na motywach scenariusza Lyncha i Barry'ego Gifforda jest austriacka noblistka Elfriede Jelinek, we współpracy z Olgą Neuwirth - jedną z czołowych współczesnych kompozytorek, która odpowiada także za warstwę muzyczną.

www.nfm.wroclaw.pl

"Zgubiona autostrada" (mat. prom. NH) "Zagubiona autostrada" (mat. prom. NH)

Zaprosiliśmy też na wystawę w galerii Awangarda BWA, gdzie trwa wystawa poświęcona Tymoteuszowi Karpowiczowi.

I, rzecz jasna, śledziliśmy program filmowy, o którym opowiedział Ryszard Jaźwiński.

www.nowehoryzonty.pl

Aha, jesteśmy na półmetku ESK – Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016, więc była także mała, krótka próba podsumowania tego, co za nami i tego, co przed.