Koncert słowa mówionego w Trójce. Cielecka, Chyra, Seweryn, Szyc i inni

  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Mail
Koncert słowa mówionego w Trójce. Cielecka, Chyra, Seweryn, Szyc i inni
Wśród gwiazd, które w studiu im. A. Osieckiej czytały najlepsze audiobooki, była Magdalena CieleckaFoto: W. Kusiński/ PR

Zapraszamy na podróż po świecie dźwięku. "Audiobooki - dobrze opowiedziane historie" to słuchowisko odegrane przez gwiazdy polskiej sceny filmowej i teatralnej.

29 listopada w Trójkowym studiu im. A. Osieckiej odbył się uroczysty koncert słowa mówionego - słuchowisko odegrane na żywo z udziałem Krzysztofa Banaszyka, Magdaleny Cieleckiej, Andrzeja Chyry, Miłogosta Reczka, Marii Seweryn, Łukasza Simlata, Borysa Szyca oraz Roberta Więckiewicza. Było to wydarzenie towarzyszące obchodom 6.urodzin Audioteki - dystrybutora i producenta audiobooków i słuchowisk w Polsce.

Robert Więckiewicz o audiobookach: to malowanie obrazu głosem>>>

Andrzej Grabowski: nawet ze mnie można zrobić piosenkarza>>>

Przygoda z literaturą zaczyna się właśnie od słuchania historii czytanych lub opowiadanych przez rodziców. To rodzaj intymnej relacji, w której głos rodzica zabiera nas w niezwykłą podróż po świecie wyobraźni. Audiobook jest kontynuacją tej przygody, świadomym wyborem dobrze opowiedzianej historii, która może towarzyszyć nam każdego dnia - w metrze, samochodzie, samolocie, na spacerze czy podczas prac domowych.

 

Założyciel Audioteki Marcin Beme zauważa, że "audiobooki, dzięki unikatowemu połączeniu twórczej pracy pisarzy i aktorów, dzięki indywidualnej interpretacji lektora, stają się samodzielnym dziełem sztuki, zyskując trwałe miejsce we współczesnej kulturze".

- Bardzo nas cieszy rosnąca popularność audiobooków, a w szczególności dźwiękowych superprodukcji. To dzięki nim słuchowiska, książki, komiksy i literatura zyskują nowe życie. Okazuje się, że nawet w erze cyfrowej dominacji gier komputerowych i efektów wizualnych również słowo mówione przedstawione w nowoczesnej formie audio jest atrakcyjne dla szerokiej grupy odbiorców, rozbudza wyobraźnię i staje się elementem popkultury - dodaje Beme.

(materiały promocyjne, iwo,mp)

Polecane