X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Jak wspierać dziecięcą kreatywność?

Ostatnia aktualizacja: 16.09.2013 09:23
– Wiele badań udowadnia, że szkoła przez złe postępowanie nauczycieli hamuje naturalne przejawy twórczości dzieci – alarmuje Krzysztof Szmidt, pedagog twórczości z Uniwersytetu Łódzkiego i radzi, co zrobić, żeby to się zmieniło.
Audio
  • Krzysztof Szmidt tłumaczy, jak pielęgnować w dziecku kreatywność (Obieg otwarty/ Trójka)
Jak wspierać dziecięcą kreatywność?
Foto: Glow Images/ East News

-  Jeżeli chcesz rozwijać u dzieci kreatywność, to stosuj zadania otwarte, czyli takie, które mają wiele dobrych odpowiedzi. To dlatego, że dzieci muszą wymyślać, snuć hipotezy – radzi gość audycji "Obieg otwarty”.

Czyli w praktyce: zamiast pytać kiedy Kolumb odkrył Amerykę, warto zapytać, co by było, gdyby nie odkrył. - Warto też odwoływać się do przeczuć dzieci, nie tylko do ich wiedzy, ale do myślenia życzeniowego, niech sobie gdybają – dodaje Krzysztof Szmidt.

Według eksperta z Uniwersytetu Łódzkiego zmorą polskiej szkoły, ale też studiów jest to, że pierwszy, mniej lub bardziej opracowany pomysł, daje się jako ten finalny. – Tymczasem pierwsza próba na ogół nie przedstawia nic nowatorskiego, natomiast siódma czy ósma jest już znacznie lepsza. Wynika to też z badań psychologicznych. Po prostu w kreatywności bardziej liczą się skojarzenia odległe - dodaje Krzysztof Szmidt.

Audycji "Obieg otwarty" można słuchać w poniedziałki o godzinie 7.40, w porannym paśmie "Zapraszamy do Trójki". Przygotowała ją Agnieszka Stępień.

(ei)

Czytaj także

Rodzicielstwo bliskości, czyli jak zbudować więź z dzieckiem

Ostatnia aktualizacja: 23.04.2013 23:00
Spanie z dzieckiem w jednym łóżku wcale nie musi być złym pomysłem. – Bo pozwala na zbudowanie bliskości, która skutkuje lepszym kontaktem z rodzicami – mówi Anna Zdrojewska, która założenia rodzicielstwa bliskości wypróbowała w własnej rodzinie.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Depresja w szkole. Szumilas: nauczyciele są na to przygotowani

Ostatnia aktualizacja: 02.09.2013 16:35
- Ujawniona depresja wśród uczniów wymaga fachowej pomocy lekarskiej – w ten sposób minister edukacji narodowej Krystyna Szumilas odniosła się do informacji "Rzeczpospolitej”, że uczniowie coraz częściej cierpią na depresje i mają zaburzenia emocjonalne.
rozwiń zwiń