"Mamy do czynienia z poważną manipulacją". Szef KPRM o narracji części mediów ws. podatku od reklam

Ostatnia aktualizacja: 12.02.2021 09:30
– Próbę opodatkowania dużych koncernów medialnych przedstawia się jako chęć ograniczenia wolności słowa. To nie ma nic wspólnego z rzeczywistością – mówił w Programie 3 Polskiego Radia Michał Dworczyk, szef KPRM.
Michał Dworczyk
Michał DworczykFoto: Polskie Radio
mikro 1200 pap.jpg
Jakie podatki płacą w Polsce największe grupy medialne? Resort finansów pokazał dane

Na początku lutego do wykazu prac legislacyjnych rządu wpisano projekt ustawy, którego konsekwencją będzie wprowadzenie składki z tytułu reklamy internetowej i reklamy konwencjonalnej. Zgodnie z założeniami połowa wpływów ze składek ma trafić m.in. do NFZ.

Znaczna część prywatnych mediów w środę protestowała we wspólnej akcji "Media bez wyboru", będącej odpowiedzią na zapowiedź przygotowania przez rząd tego projektu.

Czytaj także:

Szef Kancelarii Premiera, który był gościem radiowej Trójki, podkreślił, że "w tym momencie znajdujemy się w fazie prekonsultacji, zbierane są wszystkie informacje". – W Ministerstwie Finansów trwały konsultacje z przedstawicielami niektórych mediów – zapewnił.

1200_Müller_PAP.png
"Jesteśmy otwarci na to, by rozmawiać". Rzecznik rządu o projekcie podatku od reklam

– Mamy do czynienia z poważną manipulacją czy wręcz kłamstwem. Próbę opodatkowania dużych koncernów medialnych przedstawia się jako chęć ograniczenia wolności słowa. To nie ma nic wspólnego z rzeczywistością – zaznaczył Dworczyk.

Posłuchaj
13:56 [PR3] PR3 (mp3) 12 luty_2021_02_12-08-46-02_for_media.mp3 Michał Dworczyk: takie rozwiązania występują w wielu krajach europejskich (Salon polityczny Trójki)

– Takie rozwiązania od reklam występują w wielu krajach europejskich  w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Francji... Mówmy o faktach – zaapelował.

Salon Polityczny Trójki - Michał Dworczyk/Polskie Radio

***

Tytuł audycji: "Salon polityczny Trójki"
Prowadziła: Beata Michniewicz
Gość: Michał Dworczyk (szef KPRM)
Data emisji: 12.02.2020
Godzina emisji: 08.46

PR3/PAP
pb

Czytaj także

Agora przeciw podatkowi od reklam. Zarząd narzeka na trudną sytuację, sam zarabia krocie

Ostatnia aktualizacja: 11.02.2021 16:00
Agora, która jest m.in. wydawcą "Gazety Wyborczej", gorąco wsparła środowy protest pod hasłem "Media bez wyboru". Spółka w ostatnim czasie notuje straty i co jakiś czas w przestrzeni publicznej pojawiają się informacje o zwolnieniach w podległych im podmiotach. Zarząd Agory tymczasem zarabia ogromne pieniądze.
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Duża doza hipokryzji". Joanna Lichocka odpowiedziała na orędzie Tomasza Grodzkiego

Ostatnia aktualizacja: 11.02.2021 21:19
Poseł PiS Joanna Lichocka oceniła, że wystąpienie marszałka Senatu Tomasza Grodzkiego cechowała "duża doza hipokryzji". - Rząd proponuje składkę od 2 do 7 proc. od emitowania reklam przez największe koncerny medialne i to nie jest powód, by mówić o zagrożeniu wolności słowa - podkreśliła polityk Zjednoczonej Prawicy.
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Nie chodzi o wolność, ale o pieniądze". Publicysta o podatku od reklam

Ostatnia aktualizacja: 11.02.2021 22:15
-  Dochody koncernów medialnych miałyby być zmniejszone na rzecz podatku, który w połowie miałby popłynąć do NFZ i na wsparcie kultury. Naturalne jest, że każdy podatek będzie oprotestowany. Nie powinno się jednak wyciągać korelacji, że podatek wpłynie na wolność mediów - mówił na antenie Polskiego Radia 24 Karol Gac z portalu DoRzeczy.pl.
rozwiń zwiń