TVP straci na Euro "dziesiątki" mln zł

Ostatnia aktualizacja: 22.06.2012 09:00
- Strata sugeruje coś negatywnego. Ja wolę mówić "poniesie większe koszty niż będzie miała przychody" - powiedział w "Salonie politycznym Trójki" szef TVP Juliusz Braun.
Audio
  • Szef TVP Juliusz Braun w Salonie politycznym Trójki 22 czerwca 2012
TVP straci na Euro dziesiątki mln zł
Foto: PAP/EPA/BARTLOMIEJ ZBOROWSKI

Jak podliczył "Dziennik Gazeta Prawna" TVP wyemitowała dotąd w związku z mistrzostwami 3 tys. spotów reklamowych (12,5 godziny reklam), za które reklamodawcy zapłacili brutto 83 mln zł.
Jak powiedział w "Salonie politycznym Trójki" szef TVP Juliusz Braun, telewizja zarobi na Euro "w szerokim rozumieniu tego słowa". Prezes miał na myśli wysoką oglądalność. Mecz Polska - Rosja w szczytowym momencie oglądało 16 mln 234 tys. widzów. To absolutny rekord.
- Natomiast w wymiarze wąskim, finansowym - TVP straci, choć ja wolę mówić "poniesie większe koszty niż będzie miała przychody". Strata sugeruje coś negatywnego. (...) Koszty licencji są tak wysokie, że choćby nie wiem jak dużo reklam umieścić i jak drogie by one nie były, nie da się uzyskać takich przychodów - wyjaśnił Braun.
Szef TVP nie chciał zdradzić ile TVP zarobiła na reklamach, nie powiedział też ile telewizja wydała na licencje (UEFA nie zezwala na upublicznianie tej informacji). Przyznał, że strata jaką poniesie TVP w związku z mistrzostwami Europy będzie liczona w "dziesiątkach milionów złotych".
Braun podkreślił, że o licencje nikt się nie bił, bo było oczywiste, że to TVP będzie pokazywała mecze. Powiedział, że było to traktowane jako "obowiązek państwowy". Dodał, że Telewizja Polska jest tak samo współodpowiedzialna za Euro jak na przykład ci, co budowali dworce.
Prezes odniósł się też do zamieszania wokół spotu Wspólnej Polityki Rolnej, w którym wziął udział minister rolnictwa Marek Sawicki. Zaznaczył, że "spot został sprzedany wedle takich samych zasad, co wszystkie reklamy podczas Euro". Podkreślił, że nie mogło być inaczej ponieważ sprawdza to też UEFA.
Julisz Braun mówił też abonamencie>>> Wysłuchaj całej audycji!
Rozmawiała Beata Michniewicz.

Czytaj także

Najlepszy czas reklamowy dla ministra rolnictwa

Ostatnia aktualizacja: 12.06.2012 08:21
Stary spot przedstawiający ministra rolnictwa Marka Sawickiego będzie pokazywany 33 razy w najlepszym czasie reklamowym podczas Euro 2012 - informuje "Rzeczpospolita".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Mecz Polska - Rosja pobił rekord Małysza

Ostatnia aktualizacja: 13.06.2012 14:00
16 mln 234 tys. widzów oglądało w szczytowym momencie mecz Polska-Rosja w trzech programach TVP (TVP1, TVP Sport i TVP HD).
rozwiń zwiń

Czytaj także

Lepiej niż z Grecją, gorzej niż z Rosją

Ostatnia aktualizacja: 17.06.2012 11:49
Rozegrany w sobotni wieczór mecz "o wszystko" Polska - Czechy w trzech programach telewizji publicznej w szczytowym momencie oglądało 15 mln 570 tys. widzów.
rozwiń zwiń