Dlaczego kupujemy suplementy diety?
2018-10-08, 13:10 | aktualizacja 2018-10-09, 13:10
Na suplementy diety Polacy wydają rocznie ponad 4 mld złotych. Reklamy kuszą specyfikami na wszelkie dolegliwości, ale czy są one rzeczywiście "złotym środkiem" na dobre samopoczucie?
Posłuchaj
Dlaczego reklamowanie suplementów diety ma wpływ na tak dużą sprzedaż tych środków w Polsce?
– Niestety suplementy diety traktujemy jako panaceum na całe zło. Nie korzystamy z innych modyfikacji, które mają korzystny wpływ dla naszego zdrowia. Polakom wydaje się, że połknięcie pigułki załatwia sprawę. Problem w tym, że nie mamy zagwarantowanej ochrony. Suplementy diety przed wprowadzeniem na rynek, nie są poddawane żadnym badaniom. Tym różnią się od leków, które przechodzą restrykcyjne testy – mówi dr Agnieszka Zimmerman z Polskiego Towarzystwa Farmaceutycznego.
Jak przekonuje Ewa Jankowska, prezes Polskiego Związku Producentów Leków Bez Recepty, suplementy diety, które są reklamowane muszą jednak spełnić określone wymagania, które reguluje Kodeks Dobrych Praktyk. – Wychodzimy poza obowiązujące przepisy prawa i regulujemy przekaz reklamowy, aby był jak najbardziej rzetelny i obiektywny. Jest to jednak regulacja dobrowolna i to przedsiębiorcy decydują o tym czy z niej skorzystać – dodaje.
Czy reklamy kreują potrzebę zażywania suplementów i czy są one niezbędne dla naszego zdrowia? Zapraszamy do wysłuchania dołączonej audycji, w której oprócz ekspertów wypowiedzieli się nasi słuchacze.
***
Tytuł audycji: Za, a nawet przeciw
Prowadzi: Kuba Strzyczkowski
Goście: dr Agnieszka Zimmerman (Polskie Towarzystwo Farmaceutyczne), Ewa Jankowska (Polski Związek Producentów Leków Bez Recepty), Marcin Korczyk (bolger, "Pan tabletka"), Justyna Marszałkowska-Jakubik (dietetyk), dr Adam Kozierkiewicz (ekspert ds. rynku zdrowia), Jan Bondar (rzecznik Głównego Inspektoratu Sanitarnego)
Data emisji: 8.10.2018
Godzina emisji: 12.08
kb/ml
Oto wyniki sondy przeprowadzonej w czasie audycji: