X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Dlaczego kupujemy suplementy diety?

Ostatnia aktualizacja: 08.10.2018 13:00
Na suplementy diety Polacy wydają rocznie ponad 4 mld złotych. Reklamy kuszą specyfikami na wszelkie dolegliwości, ale czy są one rzeczywiście "złotym środkiem" na dobre samopoczucie?
Audio
  • Dlaczego Polacy kupują suplementy diety? (Za a nawet przeciw/Trójka)
a
aFoto: Pixabay

Dlaczego reklamowanie suplementów diety ma wpływ na tak dużą sprzedaż tych środków w Polsce? 

– Niestety suplementy diety traktujemy jako panaceum na całe zło. Nie korzystamy z innych modyfikacji, które mają korzystny wpływ dla naszego zdrowia. Polakom wydaje się, że połknięcie pigułki załatwia sprawę. Problem w tym, że nie mamy zagwarantowanej ochrony. Suplementy diety przed wprowadzeniem na rynek, nie są poddawane żadnym badaniom. Tym różnią się od leków, które przechodzą restrykcyjne testy – mówi dr Agnieszka Zimmerman z Polskiego Towarzystwa Farmaceutycznego. 

Jak przekonuje Ewa Jankowska, prezes Polskiego Związku Producentów Leków Bez Recepty, suplementy diety, które są reklamowane muszą jednak spełnić określone wymagania, które reguluje Kodeks Dobrych Praktyk. – Wychodzimy poza obowiązujące przepisy prawa i regulujemy przekaz reklamowy, aby był jak najbardziej rzetelny i obiektywny. Jest to jednak regulacja dobrowolna i to przedsiębiorcy decydują o tym czy z niej skorzystać – dodaje. 

Czy reklamy kreują potrzebę zażywania suplementów i czy są one niezbędne dla naszego zdrowia? Zapraszamy do wysłuchania dołączonej audycji, w której oprócz ekspertów wypowiedzieli się nasi słuchacze.

***

Tytuł audycji: Za, a nawet przeciw
Prowadzi: Kuba Strzyczkowski
Goście: dr Agnieszka Zimmerman (Polskie Towarzystwo Farmaceutyczne), Ewa Jankowska (Polski Związek Producentów Leków Bez Recepty), Marcin Korczyk (bolger, "Pan tabletka"), Justyna Marszałkowska-Jakubik (dietetyk), dr Adam Kozierkiewicz (ekspert ds. rynku zdrowia), Jan Bondar (rzecznik Głównego Inspektoratu Sanitarnego)
Data emisji: 8.10.2018
Godzina emisji: 12.08

kb/ml

Oto wyniki sondy przeprowadzonej w czasie audycji:


Czytaj także

Czy wprowadzić dobrowolność szczepień?

Ostatnia aktualizacja: 01.10.2018 13:15
Na najbliższym posiedzeniu Sejmu rozpatrywany będzie projekt ustawy znoszącej obowiązek szczepień.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Czy wątpliwości powinny przemawiać na korzyść podatnika?

Ostatnia aktualizacja: 02.10.2018 13:15
Od blisko trzech lat obowiązuje zasada rozstrzygania wątpliwości na korzyść podatnika.
rozwiń zwiń