X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Czy Uber powinien podlegać tym samym regulacjom co korporacje?

Ostatnia aktualizacja: 14.02.2019 13:00
Taksówkarze w wielu miastach Polski będą protestować. Mają dość, jak twierdzą, nieuczciwej konkurencji ze strony Ubera.
Audio
  • Jaka będzie przyszłość Ubera w Polsce (Za, a nawet przeciw/Trójka)
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne Foto: shutterstock/ Jeramey Lende

Kierowcy jeżdżący w Uberze nie muszą mieć licencji, nie ponoszą wielu kosztów związanych ze swoją działalnością. Rząd pracuje nad zmianami w ustawie o transporcie publicznym, ale projekt ugrzązł w Komitecie Stałym Rady Ministrów. To dlatego, że zdania wśród ministrów w sprawie Ubera są podzielone.

 Celem projektu ustawy jest uporządkowanie rynku przewozu osób samochodami osobowymi. Wiemy doskonale, że rynek jest dziś nieuporządkowany, a to nieuporządkowanie polega na nieuczciwej konkurencji. Jedne podmioty podlegają określonym regulacjom i przez to mają wyższe koszty pracy i muszą dyktować wyższe ceny, a inne podmioty, które wykonują tę samą pracę, takim regulacjom nie podlegają, przez co mogą oferować niższe ceny, a zatem zabierać klientów tym pierwszym mówi Szymon Huptyś, rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury.  Zależy nam na tym, aby podmiot, który realizuje przewóz osób, był zarejestrowany, żeby kierowca miał przeprowadzone badania i posiadał zaświadczenie o niekaralności  dodaje gość Trójki.

 Być może część kierowców Ubera ma zgłoszoną działalność gospodarczą, płaci podatki i ZUS, jednak znakomita armia tych, których Uber zatrudnia jako przewoźników, czyli około czternastu tysięcy osób tego w całości nie robi  twierdzi Tadeusz Stasiów, prezes Samorządnego Związku Zawodowego Taksówkarzy RP.  Uber działa w sposób nielegalny, bo wykonuje usługi taksówkowe, a nie okazjonalne. To dwie różne rzeczy, dwa różne transporty  dodaje rozmówca Kuby Strzyczkowskiego.

Zapraszamy do wysłuchania audycji, w której oprócz ekspertów wypowiadali się także Trójkowi słuchacze.  

***

Tytuł audycji: Za, a nawet przeciw 
Prowadzi:  Kuba Strzyczkowski 
Goście: Szymon Huptyś (rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury), Tadeusz Stasiów (prezes Samorządnego Związku Zawodowego Taksówkarzy RP), Jarosław Janecki (główny ekonomista Société Générale), Maciej Wroński (Związek Pracodawców Transport i Logistyka Polska), pan Radosław (współpracował przy wprowadzaniu Ubera do Polski), Witold Modzelewski (Wydział Prawa i Administracji UW)
Data emisji: 14.02.2019 
Godzina emisji: 12.07

mk


Oto wyniki sondy przeprowadzonej podczas audycji: