X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Czy jeździmy coraz gorzej?

Ostatnia aktualizacja: 15.04.2019 13:00
Polska znajduje się wśród krajów europejskich z największą liczbą ofiar śmiertelnych wypadków drogowych na milion mieszkańców.
Audio
  • Czy umiejętności polskich kierowców są coraz gorsze? (Za a nawet przeciw/Trójka)
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: SvedOliver/shutterstock.com

Sytuacja w ostatnim czasie jeszcze się pogorszyła. W zeszłym roku w Polsce na drogach zginęły 2862 osoby. Według danych Komisji Europejskiej w 2018 roku na naszych drogach zanotowano 76 śmiertelnych ofiar wypadków drogowych na 1 mln mieszkańców. Wyraźnie gorzej jest tylko w Rumunii i Bułgarii. Średnia unijna to 49 ofiar na milion mieszkańców, a w Wielkiej Brytanii jest to nawet 28 osób.

– Należy zwrócić uwagę, że skala tych najcięższych zdarzeń zwiększyła się, przy jednoczesnym spadku liczby wypadków ogółem. Skala ciężkości zdarzeń świadczy o dwóch bardzo ważnych elementach: pierwszy to niedostosowanie prędkości do warunków ruchu, a drugi to kwestia narastającego problemu w postaci nieustąpienia pierwszeństwa i to jest obecnie główna przyczyna wypadków w Polsce – zwraca uwagę Konrad Romik z Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.

– Przede wszystkim nie ma takich szkoleń, jakie powinny być. System, który został opracowany wiele lat temu, uczy, jak zdać egzamin, a nie jak zachowywać się na drodze. Po drugie, brak kultury. Anonimowy człowiek w blaszanej puszce daje upust swoim fantazjom i frustracjom. Dodatkowo, jest społeczne przyzwolenie na picie i kierowanie – mówi Wojciech Pasieczny z Fundacji Zapobiegania Wypadkom Drogowym.

Zapraszamy do wysłuchania nagrania audycji, w której oprócz ekspertów wypowiadali się także Trójkowi słuchacze.  

***

Tytuł audycji: Za, a nawet przeciw 
Prowadzi: Kuba Strzyczkowski
Goście: Konrad Romik (seretarz Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego), Janusz Popiel (Alter Ego – Stowarzyszenie Pomocy Poszkodowanym w Wypadkach i Kolizjach Drogowych), Ryszard Fonżychowski (prezes Stowarzyszenia Droga i Bezpieczeństwo), Wojciech Pasieczny (Fundacja Zapobiegania Wypadkom Drogowym, były policjant), Michał Nowotyński (portal Polskie Drogi), Emil Rau (Stowarzyszenie Prawo na Drodze)
Data emisji: 15.04.2019 
Godzina emisji: 12.09

ml/mk

Oto wyniki sondy przeprowadzonej podczas audycji:

Czytaj także

Czy droga do autostrad musi być wyboista?

Ostatnia aktualizacja: 07.11.2018 13:15
Do końca roku oddanych zostanie do użytku 370 kilometrów nowych dróg, zamiast 440-tu. Opóźnień może być więcej, a wszystko przez niewielkie marże firm wykonawczych na poziomie 3,4 procent.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Czy zmiany dotyczące praw pieszych na pasach są potrzebne?

Ostatnia aktualizacja: 26.03.2019 13:05
Zdaniem wielu ekspertów prawo o ruchu drogowym w Polsce nie chroni należycie pieszych, którzy noszą się z zamiarem przejścia w wyznaczonym miejscu na pasach.
rozwiń zwiń