Czy kampania potrafi przekonać?

Ostatnia aktualizacja: 21.05.2019 13:20
W całej Polsce kandydaci do Parlamentu Europejskiego spotykają się z wyborcami. Przekonują do swoich racji i pomysłów, które chcą zrealizować w europarlamencie. 
Audio
  • Czy kampania potrafi przekonać? (Za, a nawet przeciw/Trójka)
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjne Foto: shutterstock.com/Golmer

Kampanii towarzyszy gigantyczna akcja bilbordowa. A dodatkowo w mediach komitety wyborcze zamieszczają bloki informacyjno-reklamowe. Czy te wszystkie zabiegi są skuteczne?

– Kampanię prowadzą i finansują komitety wyborcze. Robią to z własnych środków. Wyborcy mogą prowadzić działania agitacyjne, ale generalną zasadą jest prowadzenie i finansowanie przez komitety. Mają one ściśle określone źródła finansowania – wyjaśnia dr Krzysztof Lorenc z Krajowego Biura Wyborczego.

– Są tacy kandydaci, którzy startują z odległego miejsca, często nie mają nic do stracenia i ich głównym zadaniem jest zbudowanie rozpoznawalności. Dlatego też kontrowersyjny czy śmieszny spot może przyciągnąć uwagę – zaznacza dr Sergiusz Trzeciak, prawnik, specjalista zajmujący się marketingiem politycznym.

Zapraszamy do wysłuchania nagrania audycji, w której oprócz ekspertów wypowiadali się także Trójkowi słuchacze.  

***

Tytuł audycji: Za, a nawet przeciw 
Prowadzi: Kuba Strzyczkowski 
Goście: dr Krzysztof Lorenc (dyrektor Zespołu Kontroli Finansowania Partii Politycznych i Kampanii Wyborczych, Krajowe Biuro Wyborcze), dr Sergiusz Trzeciak (prawnik, politolog), Wiesław Gałązka (Dolnośląska Szkoła Wyższa), prof. Adam Grzegorczyk (Wyższa Szkoła Promocji w Warszawie), Marcin Burzański (Fundacja Pułaskiego), Dominik Owczarek (analityk Instytutu Spraw Publicznych)
Data emisji: 21.05.2019 
Godzina emisji: 12.09

kw/mk


Oto wyniki sondy przeprowadzonej podczas audycji: