Czy staram się wybierać polskie produkty?

Ostatnia aktualizacja: 04.12.2019 13:13
Rozpoczęła się kampania społeczna "Wybieram 590 – sobota dla Polski". Ma zachęcać do wybierania podczas zakupów polskich produktów i polskich usług.
Audio
Zdjęcie ilustracyjne.
Zdjęcie ilustracyjne.Foto: shutterstock.com/Positiffy

Skąd to 590? To prefiks kodu paskowego umieszczanego na produkcie, informujący, że wyrób został wyprodukowany w Polsce. Gdybyśmy wspólnie wydawali na polskie produkty o jeden procent więcej, w naszej gospodarce zostawałoby dodatkowo 6,6 mld złotych rocznie! 

– Policzyliśmy, że gdyby konsumenci o jeden procent częściej wybierali polskie produkty, to łącznie w polskiej gospodarce zostawałoby co roku 6,6 miliarda złotych więcej  – mówi dyrektor marketingu Grant Thornton Jacek Kowalczyk. – Motywy, które decydują o kupnie danego produktu są bardzo różne. To kwestia przyzwyczajenia czy niewiedzy – dodaje.

– Wymieniamy swoje menu. Często może się okazać, że część tradycyjnych produktów przestaje leżeć w naszym zainteresowaniu. Przez to tracimy jakiś obszar naszej gospodarki. Nie zapominajmy o własnej kuchni. To nie hamburger, frytki czy napój gazowany mają być decydujące na naszym stole – podkreśla dr Artur Bartosiewicz ze Szkoły Głównej Handlowej.

Zapraszamy do wysłuchania audycji, w której oprócz ekspertów swoje zdanie wyrazili także nasi Słuchacze. 

***

Tytuł audycjiZa, a nawet przeciw
Prowadzi: Kuba Strzyczkowski
Goście: Jacek Kowalczyk (dyrektor marketingu Grant Thornton), dr Artur Bartosiewicz (Szkoła Główna Handlowa), prof. Katarzyna Duczkowska-Małysz (Politechnika Warszawska), Cezary Kaźmierczak (Związek Przedsiębiorców i Pracodawców), Bożena Kolba (prezes Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Twórców i Drobnej Wytwórczości), Piotr Kuczyński (analityk rynków finansowych)
Data emisji: 4.12.2019
Godzina emisji12.08

kw

Oto wyniki sondy przeprowadzonej podczas audycji:

Czytaj także

Czy ustawa o spółdzielniach mieszkaniowych powinna zostać zmieniona?

Ostatnia aktualizacja: 13.11.2019 13:00
Spółdzielnia mieszkaniowa w Polsce to gigantyczny biznes. W budynkach zarządzanych przez spółdzielnie mieszka blisko 10 milionów Polaków.
rozwiń zwiń