X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Czy zaostrzanie kar dla pijanych kierowców ma sens?

Ostatnia aktualizacja: 15.01.2020 13:00
Komenda Główna Policji ogłosiła raport dotyczący zatrzymanych kierowców będących pod wpływem alkoholu. 
Audio
  • Czy kary dla kierujących pod wpływem alkoholu powinny byc wyższe? (Za, a nawet przeciw/Trójka)
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: shutterstock.com/Burdun Iliya

Niepokojący jest fakt, że w ubiegłym roku liczba zatrzymanych wzrosła do 111 tysięcy. W 2018 roku zatrzymanych kierowców po alkoholu było 104 tysiące. Co robić? Skoro nawet fakt, że stan nietrzeźwości powyżej pół promila jest przestępstwem, nie odstrasza?

Czy zaostrzanie kar dla pijanych kierowców ma sens?

– W 2019 roku średnio co 151 badany kierowca był pod wpływem alkoholu. W 2018 roku pozytywne było 187 badanie. Być może ma to związek ze wzrostem podaży alkoholu. Jeżeli kary się zwiększa i o nich mówi, świadomość ludzi rośnie. Poźniej, im więcej czasu minie od wejścia przepisu w życie, tym oddziaływanie prewencyjne tej kary jest bardziej znikome. Mówienie o tym jest piekielnie ważne – zaznacza podinsp. Jarosław Kobryś z Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji.

– W ciągu ostatnich 20 lat została wykonana ogromna praca. W Polsce liczba wypadków z udziałem osób zalkoholizowanych utrzymuje się na tym samym poziomie, tj. ok. 10 proc., z czego połowa to wypadki spowodowane przez pijanych pieszych i rowerzystów. Wypadków śmiertelnych, które spowodowane są pod wpływem alkoholu, jest ok. 7 proc., a we Francji to 29 proc. Istnieje mit o zalkoholizowanych Polakach, natomiast najwięcej w Europie piją Litwini. My jesteśmy w średniej europejskiej. Pewnych rzeczy można się nauczyć. To jest proste, ale kierowcy tej wiedzy nie mają – argumentuje psycholog ruchu drogowego Andrzej Markowski.

Zapraszamy do wysłuchania audycji, w której oprócz gości swoje zdanie wyrazili także nasi Słuchacze. 

***

Tytuł audycjiZa, a nawet przeciw
Prowadzi: Kuba Strzyczkowski
Goście: podinsp. Jarosław Kobryś (Biuro Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji), Andrzej Markowski (psycholog ruchu drogowego), Michał Nowotyński (portal "Polskie Drogi"), Janusz Popiel (Alter Ego - Stowarzyszenie Pomocy Poszkodowanym w Wypadkach i Kolizjach Drogowych), Emil Rau (Stowarzyszenie Prawo Na Drodze), Maciej Wroński (Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego)
Data emisji: 15.01.2020
Godzina emisji12.08

kr

Oto wyniki sondy przeprowadzonej podczas audycji:

Czytaj także

Czy nowe przepisy poprawią bezpieczeństwo?

Ostatnia aktualizacja: 02.10.2019 13:10
Prowadzący hulajnogi elektryczne wciąż traktowani są jak piesi, a zatem mają prawo do poruszania się po chodnikach. Wypadków z udziałem hulajnóg jest coraz więcej.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Czy mandaty dla kierowców powinny być wyższe?

Ostatnia aktualizacja: 31.10.2019 13:00
Premier Mateusz Morawiecki zapowiedział: "Koniec z piractwem drogowym! Potrzebne są zmiany w przepisach".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Pierwszeństwo dla pieszych przed przejściem?

Ostatnia aktualizacja: 25.11.2019 13:00
Główną przyczyną potrąceń pieszych jest nieustąpienie pierwszeństwa na przejściu. Jak walczyć z tym problemem? 
rozwiń zwiń