Czy telefony od telemarketerów przeszkadzają mi?

  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Mail
Czy telefony od telemarketerów przeszkadzają mi?
Zdjęcie ilustracyjneFoto: shutterstock.com/bbernard

Jakże często jesteśmy męczeni telefonicznie przez telemarketerów, chcących za wszelką cenę zaprosić nas na prezentację, darmowe badania albo przekonać do nowej formy inwestycji, czy ubezpieczenia…

Posłuchaj

Czy czuję się nękany telefonami telemarketerów? (Za, a nawet przeciw/Trójka)
+
Dodaj do playlisty
+

Niewiele osób wie, że taka działalność, polegająca na kontaktowaniu się z nowymi klientami jest przez prawo niedozwolona! Z takiego założenia wychodzi również Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który coraz częściej nakłada kary za telefoniczne akcje marketingowe.

Czy telefony od telemarketerów przeszkadzają mi?

– Nasze stanowisko jest takie, że jeżeli ktoś chce do nas zadzwonić, musi wcześniej uzyskać zgodę. Ale ta zgoda nie może być uzyskana przez telefon, tylko musi być uzyskana przez firmę wcześniej, np. przez ankietę. To musi być zgoda dobrowolna. Idealny kontakt telefoniczny powinien brzmieć w ten sposób: "Dzień dobry. Nazywam się Jan Kowalski. Dzwonię z firmy XYZ. Ponieważ wyraziła Pani zgodę na kontakt w celach marketingowych, chcę przedstawić ofertę przedłużenia umowy np. na telewizję kablową. Czy możemy kontynuować rozmowę?" – wyjaśnia Agnieszka Majchrzak z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

– Przepis mówiący o tym, że bez zgody nie można dzwonić w celach marketingowych, jest bardzo nieszczęśliwy z punktu widzenia interesów przedsiębiorcy. W praktyce blokuje możliwość prowadzenia działalności gospodarczej. Jeżeli to do mnie dzwoni ktoś z tematem, który nie jest związany z moimi zainteresowaniami i w nieodpowiednim momencie, to moja irytacja również idzie w górę. Natomiast klientem jest również inny przedsiębiorca i, póki co, chociażby umówienie spotkania czy jakakolwiek sprzedaż innych usług na rynku B2B, na mocy tejże ustawy jest niemożliwa – argumentuje związany z branżą call center Andrzej Rezler.

Zapraszamy do wysłuchania audycji, w której oprócz gości swoje zdanie wyrazili także nasi Słuchacze. 

***

Tytuł audycjiZa, a nawet przeciw
Prowadzi: Kuba Strzyczkowski
Goście: Maciej Buś (prezes Forum Call Center), Andrzej Faliński (prezes Forum Dialogu Gospodarczego), Monika Krasińska (dyrektor Departamentu Orzecznictwa i Legislacji Urzędu Ochrony Danych Osobowych), Agnieszka Majchrzak (Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów), Krzysztof Piasecki (satyryk), Andrzej Rezler (związany z branżą call center)
Data emisji: 23.01.2020
Godzina emisji12.08

kr

Oto wyniki sondy przeprowadzonej podczas audycji:

Polecane