Rzecznik prasowy UOKIK o NC+: sytuacja niedopuszczalna

  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Mail
Rzecznik prasowy UOKIK o NC+: sytuacja niedopuszczalna
Profil "Anty NC+"Foto: Fot.:Facebook/anty nc+

– Mamy do czynienia ze złamaniem pewnego dobrego obyczaju i, naszym zdaniem, również przepisów. Decyzja w sprawie NC+ zapadnie w ciągu kilkunastu dni – mówi Małgorzata Cieloch, rzecznik prasowy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Posłuchaj

Tysiące klientów oburzonych na NC+. Ekspert PR zaskoczony skalą protestu (Za, a nawet przeciw/Trójka)
+
Dodaj do playlisty
+

Cyfra Plus połączyła siły z platformą "n”, chcąc stworzyć ofertę dla swoich 4 mln odbiorców. Jak komentuje Dawid Zieliński, założyciel strony "Anty NC+", ukrywali informacje do samego końca, a kiedy pokazali ofertę była ona… średnio o 50 zł droższa od dotychczasowej. Facebookowy profil "Anty NC+" zebrał już ponad 88 tysięcy protestujących. Specjaliści komentują: "na tej wpadce studenci będą się uczyć jak nie zmieniać cen i jak nie komunikować się z klientami".

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie wyjaśniające. – Dopóki UOKIK nie rozpatrzy tej sprawy i nie zajmie stanowiska, doradzamy ostrożność w rozwiązywaniu umów – podkreśla Monika Kwaśniak z biura rzecznika praw konsumentów w Rzeszowie.

Słuchaj innych dyskusji w cyklu "Za, a nawet przeciw" >>>

Małgorzata Cieloch, rzecznik prasowy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, mówi, że decyzja w sprawie NC+ zapadnie w ciągu kilkunastu dni. Gość "Za, a nawet przeciw" zdradza, że spółka skontaktowała się z UOKIK przedstawiając propozycje rozwiązania sporu. – Sytuacja, w której spółka jednostronnie zmienia umowę zawartą na czas określony i jednocześnie nie daje wyboru konsumentowi oraz nie zwraca wszystkich kosztów poniesionych z zakupem całej infrastruktury, oznacza, że mamy do czynienia ze złamaniem pewnego dobrego obyczaju i, naszym zdaniem, również przepisów. Będziemy teraz pertraktować takie warunki, które spowodują, że spółka zmieni zdanie – tłumaczy.
Piotr Czarnowski, prezes FIRST Public Relations, stwierdza, że nie zaskoczyła go sprawność organizowania się niezadowolonych z oferty NC+, ale skala protestu już tak.  – Chciałbym wierzyć, że to będzie pierwszy przypadek, kiedy internauci wpłyną na to, co się rzeczywiście dzieje na rynku, ale jestem ostrożnie do tego nastawiony – mówi gość "Za, a nawet przeciw”.

Rozmówca Kuby Strzyczkowskiego podkreśla, że nawet kiepską ofertę można racjonalnie uzasadnić. –  Przy NC+ zupełnie zabrakło komunikacji, która powinna w ogóle wyprzedzać wprowadzenie tej oferty – podkreśla ekspert.
W audycji wypowiadali się także: Marek Małek, pracownik firmy sprzedającej sprzęt do telewizji cyfrowej, Marcin Peterlik z Instytutu Badań nad Gospodarką Rynkową i Bogusław Półtorak, główny ekonomista serwisu Bankier.pl.

Audycji "Za, a nawet przeciw" można słuchać od poniedziałku do czwartku w samo południe. Zapraszamy.

Polecane