– W reklamach często słyszymy: "urządź kuchnię z Ikea" czy "zrób zakupy w Carrefour", czyli formy nieodmienne. PR-owcy tłumaczą to tak, że zależy im, aby ta forma utrwaliła się w oryginalnym brzmieniu, czyli mianowniku. Ja jednak uważam, że jeśli ktoś usłyszy, że w Ikei kupi fotel, a w Emipku książki, to będzie umiał zrekonstruować mianownik, tym bardziej, że ta forma pojawia się na szyldach czy w logotypach – podkreśla prof. Katarzyna Kłosińska.
05:17 PR3_MPLS 2020_07_24-17-20-38.mp3 Empik, Ikea, Carrefour – odmieniać czy nie? (Co w mowie piszczy?/Trójka)
W audycji ponadto odpowiedzi na pytania:
- jakie jest pochodzenie słowa "kawa"?
- co dawniej oznaczał "pawlacz"?
***
Tytuł audycji: Co w mowie piszczy?
Prowadzi: prof. Katarzyna Kłosińska
Data emisji: 24.07.2020
Godzina emisji: 17.20
mk